راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل ازکی وام اعلام کرد / حجم اعتبار ارائه شده ۱۶ برابر شده است

مدیرعامل ازکی وام از ۱۶ برابر شدن حجم اعتبار ارائه شده در ازکی وام خبر داد و گفت: «ازکی وام بالغ بر ۵۰۰ هزار کاربر دارد که در آینده نزدیک به ۵ میلیون کاربر خواهد رسید.»

مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی وام در رویداد مسیر درباره عملکرد این مجموعه در سال ۱۴۰۱ گفت: «اولین تجربه و حضور مجموعه ازکی وام در رویداد است و می‌خواهیم در این رویداد از مسیری که ازکی وام در سال ۱۴۰۱ طی کرد، بگوییم. ازکی وام در ابتدای تاسیس فضای اعتباری را فضای خوبی دید و به این سمت رفت اما عرصه فین‌تک پیچیده‌های زیادی داشت که باعث می‌شد که هر بار به سمت شبکه بانکی و لیزینگ برویم و هر بار سختی این مسیر را بیشتر حس کردیم.»

او ادامه داد: «اکنون به جایی رسیده‌ایم که از طریق ازکی وام می‌تواند در کمتر از دو دقیقه وام از شبکه بانکی دریافت کند. البته، در ادامه مسیر، ازکی وام تمرکز خود را بر شبکه پذیرندگان گذاشت تا خدمتی که به کاربر می‌دهد، به راحتی به دست کاربر برسد اما در این مسیر پذیرندگان محدود بودند که در حال حاضر ۱۶۰ پذیرنده که کالا و خدمات با کیفیتی دارند، با ازکی وام همکاری می‌کنند.»


۵ میلیونی شدن کاربران ازکی وام


مدیرعامل ازکی وام افزود: «کاربران ازکی وام بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر است که در آینده به ۵ میلیون کاربر خواهد رسید و به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد. با استفاده از درگاه اعتباری ازکی وام از یک ویفر تا یک خودرو را می‌توان خریداری کرد.»

مومنی با بیان اینکه حجم اعتبار ارائه شده در ازکی وام نسبت به سال ۱۴۰۰ در سال جاری ۱۶ برابر شده است، گفت: «در بحث اعتبار، محصول bnpl را ارائه کردیم و کاربران از طریق این محصول به زیرساخت اعتباری دسترسی پیدا می‌کنند و در حال حاضر، کاربران ازکی وام می‌توانند از بیش از پنج اعتباردهنده b2c اعتبار دریافت کند و خرید اعتباری داشته باشد.»


۸۲.۷ درصد کاربران ازکی وام خوش‌حساب هستند


او در ادامه بیان کرد: «بیش از یک میلیون دقیقه تماس پشتیبانی و مشاوره‌ای با کاربران ازکی وام داشتیم و ۴۰۰ هزار درخواست اعتبار به ازکی وام ارسال شده که نشان‌دهنده پتانسیل پلتفرم‌های اعتباری است و ازکی وام معادل ۳۰ درصد این حوزه را پوشش می‌دهد.»

مدیرعامل ازکی وام گفت: «معادل ۸۲.۷ درصد از کاربران ازکی وام که وام گرفته‌اند، خوش‌حساب بوده‌اند و باقی خیلی خوش‌حساب نبوده‌اند که کاربران بد حساب ما بیشتر به بیمه مربوط بوده است. البته، معادل ۲.۲ درصد وام‌هایی که از طریق ازکی وام پرداخت شده، بازپرداخت نشده است که با تعامل بیشتر در حال بازپرداخت هستند.»

حامد ولی‌پوری، مدیرعامل ازکی در رویداد مسیر اظهار کرد: «مقایسه و خرید آنلاین بیمه در ازکی یکی از خدمات مهم ازکی است که در حال حاضر، پنج میلیون کاربر در لایه‌های مختلف صنعت بیمه داریم.»

او با بیان اینکه ازکی به‌زودی در سایر صنعت‌ها ورود و خدمات ارائه می‌کند، گفت: «به‌زودی ازکی مکانی برای مقایسه کردن و سرمایه‌گذاری خواهد شد و درنظر داریم که پوزیشن ازکی را از بیمه خارج و به سایر حوزه‌ها و صنعت‌ها نیز ورود کنیم.»

ولی‌پوری به موضوع نیاز به جست‌وجو و مقایسه هوشمندانه در خرید اعتباری محصولات اشاره کرد و گفت: «ما در ازکی تلاش کردیم مقایسه را امکان‌پذیر کنیم. برای یک بیمه شخص ثالث مدل‌های بسیاری وجود دارد و ارزش افزوده ازکی این است که انتخاب را آسان‌تر کند. ما در ازکی ۵ میلیون کاربر داشتیم و مطمئن بودیم که همانطور که برای خرید بیمه نیاز به مقایسه وجود دارد این امکان مقایسه می‌تواند به سایر بخش‌ها نیز اشاعه پیدا کرده و به کاربران کمک کند.»
او همچنین زمین بازی اینشورتک‌ها را متفاوت از صنایعی مثل حمل و نقل دانست و گفت: «حوزه فعالیت صنعت بیمه با کسب‌وکارهایی مثل اوبر یا اسنپ فرق دارند و تغییر در آنها آهسته‌تر صورت می‌گیرد.‌ اما این صنعت به دلیل دامنه گسترده و تنوع محصولات بسیار جذاب است.»


از محصول جدید ازکی وام رونمایی شد


در این رویداد از محول جدید ازکی وام رونمایی شد و محمود میرزایی مدیر ارشد محصول ازکی‌وام  دررابطه‌با محصول جدید گفت: «یکی از دغدغه‌هایی که در حوزه لندتک نادیده گرفته شده بود امکان مقایسه برای خرید بود و ما بر اساس این نیازسنجی، امکان مقایسه و جست‌وجوی هوشمندانه را فراهم کردیم. ما لیستی از فروشگاه‌ها را برای مقایسه کاربران قرار دادیم تا دریابند که چه خدمت و محصولی را تهیه می‌کنند.»

او ادامه داد: «موتور جست‌وجوی ازکی وام را به کمک هوش مصنوعی توسعه دادیم و این فرآیند هشت ماه طول کشید. سرچ باکس سایت ازکی‌وام به کمک جست‌وجوی کلیدواژه کاربران به آنها در زمینه انتخاب و خرید اعتباری محصول کمک می‌کند.»

میرزایی درباره مسیر محصول جدید ازکی وام گفت: «از طریق موتور جست‌وجوی ازکی وام امکان فیلترکردن بر اساس دسته‌بندی‌ها، فروشگاه‌ها، بازه قیمت، طرح‌های قابل‌استفاده فراهم شده است. همچنین، مشاهده صفحه مربوط به کالای مدنظر، مشاهده طرح‌های اعتباری، مبلغ قسط ماهیانه، مجموع اقساط از دیگر امکانات موتور جست‌وجوی ازکی وام است.»

او درباره تجربه‌ای که این مسیر برای فروشگاه و مشتری رقم می‌زند، گفت: «خلق ارزش برای مشتریان فعلی فروشگاه، دسترسی به مشتریان، برجسته‌شدن ارزش‌های پیشنهادی فروشگاه، امکان استفاده از برند تبلیغاتی اختصاصی برای فروشگاه است و دسترس‌پذیری راحت‌تر در محل مصرف اعتبار، امکان فیلترکردن بر اساس قیمت، طرح اعتباری و فروشگاه‌ها، مقایسه کالا و خدمات، مقایسه طرح‌های اعتباری و بررسی و مقایسه محصولات مشابه از دیگر امکاناتی است که برای مشتری در این مسیر ارائه می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.