راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشار نسخه جدید سامانه چکنو با قابلیت استفاده توسط مشتریان حقوقی

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات از انتشار نسخه جدید سامانه چکنو با قابلیت صدور چک امن دیجیتال در وجه مشتریان حقوقی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی بانک صادرات، محمد رضوان مدنی، معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات درباره اقدامات انجام پذیرفته در ارتباط با سامانه چکنو این بانک این‌گونه بیان کرد: «مطابق نقشه راه تحول سامانه چکنو بانک صادرات ایران مقرر شده بود تا خدمات این سامانه برای مشتریان حقوقی بانک نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ فراهم شود که با توجه به اهمیت تعهد بانک به مشتریان خود، با تلاش همکاران بانک و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام پذیرفته، این موضوع در اسفندماه ۱۴۰۱ عملیاتی شد و در فاز نخست امکان صدور چک امن دیجیتال در وجه مشتریان حقوقی بانک فراهم شده است. بدیهی است که خدمت مذکور قادر به ایفای نقش حایز اهمیتی در اکوسیستم کسب‌وکار کشور بوده و از طریق کاهش هزینه‌های مبادله برای فعالین اقتصادی نقش حایز اهمیتی را در بهبود تعاملات مالی میان بازیگران این اکوسیستم بر عهده خواهد داشت».

او در ادامه گفت: «بانک صادرات ایران همواره توجه به ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد گروه‌های مختلف مخاطبان خود را به عنوان یکی از ارکان راهبری و طراحی محصولات بانک مد نظر قرار داده و تلاش کرده است تاحدامکان از طریق ایجاد محصولات شخصی‌سازی شده، تجربه مشتری مناسبی را برای مخاطبین خود فراهم نماید. این موضوع در ارتباط با ارائه خدمات بانکی به مشتریان حقوقی در سامانه چکنو نیز لحاظ شده به‌نحوی‌که با توجه به ماهیت و ویژگی‌های متمایز فعالیت‌های تجاری مشتریان حقوقی نسبت به مشتریان حقیقی و به‌تبع آن شکل‌گیری نیازهایی خاص و منحصربه‌فرد توسط این گروه از مشتریان، تلاش شده است تا در طراحی خدمات ارائه شده در سامانه چکنو برای مشتریان حقوقی این تفاوت‌ها لحاظ شود. به عنوان مثال با توجه به نیاز به حجم تراکنش ریالی بالاتر مشتریان حقوقی نسبت به مشتریان حقیقی، سقف نقدشوندگی چک امن دیجیتال نیز از یک میلیارد ریال به پنج میلیارد ریال با هدف تسهیل عملیات مالی افزایش پیدا کرده است».

معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات درباره اقدامات انجام شده برای توسعه دسترسی‌پذیری به سامانه چکنو بیان کرد: «با توجه به اهمیت مقوله ارتقای سطح دسترسی به خدمات بانکی در بانک صادرات ایران و افزایش سطح پوشش ارائه خدمات نوین بانکی به جامعه هدف، نسخه iOS همراه بانک نیز با قابلیت دسترسی به خدمات چکنو در بازارهای داخلی منتشر شده است. شایان ذکر است که نسخه هامون iOS نیز تا فروردین‌ماه توسط شرکت خدمات انفورماتیک منتشر خواهد شد».

محمد رضوان مدنی در ارتباط با میزان استقبال از خدمات سامانه چکنو بیان کرد: «طی بازه زمانی تقریباً یک‌ماهه از زمان انتشار سامانه چکنو تا به امروز تعداد ۶۹۴۰۰ برگ چک امن دیجیتال صادر شده و تعداد ۱۳۷۵۸ برگ طی بازه یک‌ماهه و بر اساس زمان سررسید پاس شده است». او افزود: «این آمار عملکردی علاوه بر اینکه بایستی به عنوان شاخص‌های کارایی و اثربخشی سامانه چکنو لحاظ شود، بلکه بیانگر نقش حایز اهمیت سامانه چکنو بانک صادرات ایران در فضای کسب‌وکار و تسهیل عملیات بانکی میان مخاطبین نظام بانکی کشور است».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.