راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب «راهنمای تصویری فریلنسری» با حمایت گروه داده‌پردازی پارسیان و تاپ منتشر شد

انتشارات «راه پرداخت» کتاب «راهنمای تصویری فریلنسری» به نویسندگی هیتر پری و تصویرگری ماریا استویان را با حمایت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان منتشر کرد. این کتاب با 168 صفحه ترجمه محمدرضا قلعه‌نوی است.

محمدرضا قلعه‌نوی مترجم این کتاب درباره آن نوشته است: «راهنمای تصویرگری فریلنسری با هدف‌گذاری درست و دقیق روی مسائلی همچون مالیات، بیمه، مدیریت حساب‌ها، قوانین و مقررات، احقاق حقوق ازدست‌رفته، بازنشستگی و برخی موارد دیگر کسب‌وکارهای حقیقی و جامعه فریلنسرها، در تلاش است روش‌های مواجهه با این مسائل را به زبانی ساده و با تکیه‌ بر قوانین و مقررات بریتانیا به تصویر بکشد. نکته حائز اهمیت این است که مسائل اشاره‌شده، معمولاً از دغدغه‌های مشترک کسب‌وکارهای حقیقی و جامعه فریلنسرها در سراسر دنیا محسوب می‌شود؛ چراکه با وجود گسترش و رواج استفاده از خدمات فریلنسری در دنیای امروز، کماکان معضلاتی همچون فرهنگ‌سازی نامطلوب، بستر نامناسب ارتباطی و اطلاعاتی و ضعف در ایجاد بسته‌های حمایتی و مشوق‌های مورد نیاز این جامعه در برخی کشورها به چشم می‌خورد که خود گواه آن است که راهکارها و پیشنهادهای نویسنده این کتاب می‌تواند افق روشنی را به‌منظور رفع معضلات اشاره‌شده ترسیم کرده و خاستگاه توسعه اقتصاد گیگ تلقی شود.»

مجید هادی، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز در یادداشتی درباره انتشار این کتاب نوشته است: «ما در «شرکت تجارت الکترونیک پارسیان» به‌عنوان یکی از تسهیلگران تبادلات مالی در کشور، توجه به تحولات عصر حاضر را از اولویت‌های خود می‌دانیم و از این منظر کتاب حاضر را به دو دلیل واجد اهمیت می‌دانیم: اول اینکه علاقه داریم مفهوم «گیگ اکونومی» را به‌عنوان فرهنگی کارگشا و روزآمد که می‌تواند بسیاری از جوانان کشور را از رخوت روزهای تکراری کارمندی نجات دهد، ترویج کنیم و دیگر اینکه اهمیت مشاوره را (که آن را راه‌‌ حل بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های صدها شرکت، مجموعه و سازمان دولتی و خصوصی و خصولتی می‌دانیم) یادآور شویم. امیدواریم این تلاش منجر به آشنایی و بهره‌مندی بیشتر کسب‌وکارها از فرصت‌های نهفته در بازار فریلنسری شود.»

این کتاب پنج فصل با عنوان‌های تبدیل‌شدن به فریلنسر خلاق، فعالیت به‌عنوان فریلنسر خلاق، از خودتان محافظت کنید، وقتی اشتباهی رخ می‌دهد و سازماندهی جمعی دارد.

در فصل اول هرآنچه باید در خصوص راه‌اندازی و عملیاتی‌کردن حرفه فریلنسری خلاق بدانید، در اختیار شما قرار می‌گیرد. فصل دوم و سوم به بیان تعیین حقوق و دستمزد و اینکه خطوط قرمز برای یک فریلنسر چگونه باشد و آگاهی دادن درباره حقوق طبیعی یک فریلنسر و تعیین مرزهای کاری می‌پردازد.

فصل‌های چهارم و پنجم کتاب به این موضوع می‌پردازد که در مواقعی که شرایط کاری برای یک فریلنسر بد و سخت می‌شود و به‌عنوان‌ مثال ممکن است با سرقت ادبی کار خود مواجه شود، چگونه این موانع را برطرف و شرایط را برای خود بهتر کند.

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.