راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شاپرک سامانه خود برای ارتباط با پذیرندگان را معرفی کرد

بهناز توحیدی / شرکت شاپرک، سامانه «شاپرک من» را با هدف توسعه ارتباط با پذیرندگان، ارائه اطلاعات پذیرندگان و آموزش و فرهنگ‌سازی راه‌اندازی کرد.

به گزارش راه‌پرداخت؛ در حاشیه نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیکی و نظام پرداخت شرکت‌ها به ارائه محصولات جدید خود می‌پردازند. در یکی از ارائه‌های محصول، شرکت شاپرک، به معرفی و توضیح محصول جدید خود به نام «شاپرک‌من» پرداخت.

کیومرث خدادادی، مدیر گروه نرم‌افزار شرکت شاپرک، در معرفی این محصول گفت: «این سامانه به منظور نظارت بیشتر شرکت شاپرک روی پذیرنده‌ها راه‌اندازی شده است. یک کانال دوسویه بین‌ پذیرنده و شاپرک به عنوان رگولاتور ایجاد شده است. اولین هدف ما این است تا به مردم نشان دهیم که آیا پذیرنده هستند یا نه.یکی از مشکلاتی که در اکوسیستم پرداخت داریم این است که یکسری پوز به اسم افراد موجود هستند که خودشان از این موضوع اطلاعی ندارند.»

او ادامه داد: «استفاده از این سامانه رایگان است و سعی کردیم در آن ارزش افزوده ایجاد کنیم. ارائه سرجمع تراکنش‌ها به تفکیک نوع تراکنش و مستقل از بانک‌ها و PSP در بازه‌های زمانی مختلف یکی از خدمات این سامانه است. خدمت دیگر ارائه اطلاعات پذیرندگی مشتری به خود مشتری به صورت مستقیم است. اگر اطلاعات ثبت شده با اطلاعاتی که مشتری خوداظهاری کرده بود، متفاوت باشد، خود مشتری می‌تواند به سامانه اعلام کند.پس از بررسی اطلاعات تصحیح می‌شود.»

کیومرث خدادادی، مدیر گروه نرم‌افزار شرکت شاپرک

خدادادی با بیان اینکه ورود به سامانه با کدملی و شماره موبایل است و پس از آن استعلام گرفته می‌شود، گفت: «از کدملی می‌فهمیم که آیا فرد پذیرنده است یا نه. فرد حقیقی بعد از ثبت‌نام می‌تواند وارد صفحه شود و لیست فروشگاه‌ها و ترمینال‌ها و لیست تراکنش‌ها را ببیند. اگر مغایرت در اطلاعات نمایش‌داده شده وجود دارد، می‌تواند این مغایرت را به سامانه اعلام کند.»

او در ادامه اضافه کرد: «در این سامانه، مشتری می‌تواند لیست فروشگاه‌ها را تماشا کند. فروشگاه‌ هم می‌تواند مستقل از PSP، سرجمع تراکنش روز گذشته را ببیند و گزارشی که ثبت شده؛ مثل کدپستی و آدرس و صنف را بررسی کند. فرد همچنین می‌تواند لیست ترمینال فروشگاه یعنی شماره ترمینال و نوع ترمینال و لیست شبا را بررسی کند و اگر در این قسمت هم مغایرت دید می‌تواند انتقاد کند و همچنین می‌تواند بررسی کند که روند تصحیح داده‌هایش در چه مرحله‌ای قرار دارد.»

به گفته خدادادی هدف اولیه راه‌اندازی این سامانه این است که داده‌ها در اکوسیستم پرداخت شفاف شوند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا این سامانه برای افراد حقوقی هم کاربرد دارد، گفت: «در حال حاضر به افراد حقوقی س همرویس‌ ارائه نمی‌کنیم. به خاطر اینکه از افرادی که در شرکت‌ها حق‌ امضا دارند، اطلاعات دقیقی ثبت نشده است؛ اما در حال پیگیری هستیم تا در آینده نزدیک این امکان را فراهم کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.