راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بسته بانکداری باز سیمرغ تجارت رونمایی شد

در حاشیه نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، شرکت سیمرغ تجارت در یک کارگاه محصول جدید خود را معرفی کرد. عاطفه فتحی، معاون توسعه کسب‌وکار سیمرغ تجارت از محصول «آرک» که بسته بانکداری باز است، رونمایی کرد.

او توضیح داد: «تمامی بازیگرهای اکوسیستم و بانک‌ها باید بتوانند یک مدل مشارکتی را تعریف کنند و براساس آن حرکت کنند. طی یک مطالعه ۸۰ درصد بانک‌ها نگاه تهدیدی به فین‌تک‌ها دارند و معتقد بودند که فین‌تک‌ها کار بانک‌ها را مختل کرده‌اند. همه می‌خواهند برای مشتری خلق ارزش کنند. طبق همین مطالعه بانک‌ها می‌ترسند مشتریان خود را با فین‌تک‌ها از دست بدهند. در چنین شرایطی ما به‌دنبال قدرت‌یابی فین‌تک‌ها هستیم.»

او ادامه داد:«ما دو ابزار نئوبانک و بانک به‌عنوان یک سرویس را داریم. برخی اوپن‌بانک را چتری می‌بینند که همه اینها را تحت پوشش قرار می‌دهد. چرا اصلاً سراغ اینها رفتیم؟ ما باید مدل‌های جدیدی از ارتباط را در اکوسیستم تعریف کنیم که بحث اصلی آن خلق ارزش در مدل‌های اشتراکی است. خلق ارزش بلندمدت نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است. خلق سود برای بازیگران مختلف و طراحی کردن سرویس‌های جدید نیز از دیگر ضرورت‌هاست.»

به گفته معاون توسعه سیمرغ تجارت، بانکداری باز به‌ دنبال استخراج اطلاعات برای سرویس‌دهی بهتر است که می‌تواند در شناخت مشتری و ارتباط بهتر با مشتری مفید باشد. بانک‌ها نباید خود را طرف حساب مشتری بدانند و باید به شکل مدرن به سراغ واسطه‌ها بروند. بیزنس واسط زمانی که به مشتری می‌خواهد سرویس دهد، تنوع سرویس‌دهی بیشتری دارد و خلق ارزش بیشتری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.