راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مراسم جایزه نوآوری آزاد زنان کارآفرین برگزار شد / معرفی ۹ استارتاپ منتخب

نخستین دوره جایزه نوآوری آزاد ویژه استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور با بنیان‌گذار زن، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در این مراسم ۲۵ تیم‌ و استارتاپ‌ منتخب، طرح‌های خود را ارائه دادند و در پایان ۹ تیم، به عنوان استارتاپ‌ها و شرکت‌های برتر نخستین جایزه نوآوری آزاده، جوایز خود را دریافت کردند.

اولین سخنران مراسم اختتامیه فریبا مهدیون، رئیس هیئت مدیره انجمن زنان کارآفرین بود که صحبت‌های خود را با یاد آزاده داننده آغاز کرد و ادامه داد: «این انجمن از سال ۸۲ کار خود را آغاز کرد و هدف اصلی ما ترویج فرهنگ کارآفرینی زنان است. چالش‌های زیادی در این مسیر داشتیم اما با همکاری موسسان توانستیم پایداری خود را حفظ کنیم.»

به گفته او برگزاری نخستین دوره جایزه نوآوری ابتکار انجمن کارآفرینی زنان بود.

کتایون سپهری، رئیس کمیته علمی رویداد جایزه نوآوری آزاده نیز در مورد داوری ایده‌ها و طرح‌ها گفت: «یکی از اهداف برگزاری جایزه نوآوری آزاده، آموزش، منتورینگ و حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای با موسس خانم است تا این دسته از کسب‌وکارها به محصولی جذاب و قابل ارائه دست پیدا کنند. براین اساس در زمان داوری تیم‌ها معیارهایی همچون شناخت یک مشکل واقعی، ارائه راهکار خلاقانه مطابق نیاز بازار، تبیین ارزش‌های مناسب، داشتن پتانسیل رشد، برخورداری از مزیت رقابتی پایدار و داشتن تیم متخصص و مناسب را در اولویت قرار دادیم».

در بخش پایانی مراسم جایزه نوآوری آزاده، ۹ تیم برتر معرفی شدند. بخش استارتاپ‌ها در دو قسمت برگزار شد که تیم‌های هیرا (پلتفرم کارپولینگ) و بتاتیک (برنامه مربی شغلی هوشمند) رتبه مشترک نخست را بدست آوردند. جایگاه دوم به طور مشترک به استارتاپ‌های اسکیلنت (طراحی بازی روان‌شناختی) و کاریفان (پلتفرم ارائه تجربه در حوزه حفاظت محیط زیست) تعلق گرفت و دو تیم فامون (پلتفرم فرهنگی در حوزه تئاتر) و نوروکید (پلتفرم جامع‌شناختی در حوزه اوتیسم) به طور مشترک در رتبه سوم قرار گرفتند.

در بخش شرکت‌های با محصول نوآورانه تیم‌های ویدا (پلتفرم احراز هویت دیجیتال)، آرتیدام (دامداری هوشمند) و کوآدو (تولید نانو) به عنوان تیم‌های اول تا سوم معرفی شدند.

با حمایت شرکت‌های همکاران سیستم، اکتوور، آنسو، زرین پال، به دان، نشاسته البرز، کانکتیم، پیوست، شناسا، پادرو، آسیاتک، شیمی پخش پیکان، پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی و سایر حامیان نخستین رویداد جایزه نوآوری آزاده جوایز نقدی به مبلغ ۲۵۰، ۲۰۰ و ۱۵۰ میلیون ریال به استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اول تا سوم اهدا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.