راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صرافی والکس چگونه امنیت کاربران خود را تامین می‌کند؟

وقتی موضوع حفاظت از دارایی و سرمایه در میان باشد، امنیت به مهم‌ترین موضوع بدل می‌شود. به این ترتیب هر پلفترمی که در این زمینه خدمات خود را ارائه می‌دهد باید بتواند با ابزارها و تمهیدات گوناگون این امنیت را تامین و با شاخص‌های مختلف، کارآمد بودن این ابزارها را بسنجد.

در دنیای بلاک‌چین روزانه حجم زیادی از داده‌ها جابه‌جا می‌شود، در صرافی‌ها این داده‌ها در قالب دارایی‌های رمزارزی جابه‌جا و بخشی از این سرمایه‌ها در کیف پول‌ها نگهداری می‌شوند.

در صرافی‌ها امنیت در قالب حفاظت از کیف پول، حساب کاربری و جلوگیری از ورود فرصت طلبان به حساب کاربری افراد تعریف می‌شود. ماهیت غیرمتمرکز بودن بلاک‌چین و معاملات بر بستر آن باعث می‌شود تا تراکنش‌ها بازگشت‌ناپذیر و پیگیری اموال مسروقه ناممکن باشد.

اما صرافی‌ها از جمله صرافی والکس این کار را چگونه انجام می‌دهند؟

در این مطلب بررسی می‌کنیم که والکس چگونه امنیت کاربران خود را تامین می‌کند.

بر اساس آنچه صرافی ارز دیجیتال والکس در وب‌سایت خود شرح داده‌است، اطلاعات کاربران بر روی سرورهایی اختصاصی قرار دارند که با دیواره‌های آتش چند لایه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محافظت می‌شوند. این پروتکل‌ها جلوی نفوذ هکرها را می‌گیرند. به علاوه تمامی این اطلاعات به صورت رمزنگاری ذخیره می‌شوند تا حتی اگر نفوذی هم صورت بگیرد هکرها نتوانند از این اطلاعات سوءاستفاده کنند.


نقش کیف پول سرد در صرافی والکس


یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر صرافی کیف پول است، استفاده از یک کیف پول ایمن و کارآمد برای محافظت از سرمایه‌های کاربران اهمیت بسیاری دارد. والکس برای این منظور از کیف پول‌های سرد(سخت‌افزاری) استفاده می‌کند. ساختار این کیف پول به این شکل است که هر کاربر یک کیف پول منحصر به فرد داشته که در هر یک از آنها به ازای هر ارز دیجیتال یک آدرس به کاربر اختصاص داده‌می‌شود. نگهداری آفلاین از دارایی‌های دیجیتال باعث می‌شود امکان سرقت و از بین رفتن دارایی‌های کاربران وجود نداشته‌باشد.

وقتی می‌خواهید روی یک پروژه سرمایه‌گذاری کنید، مطمئن می‌شوید که بنیان‌گذران آن چه کسانی هستند و چقدر اطلاعات آنها شفاف است. صرافی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پس برای استفاده از یک صرافی نیز باید مطمئن شوید که تمام فرایندها شفاف و افراد آن مشخص باشند.
والکس در موضوع شفافیت نیز عملکرد مناسبی داشته و همواره در رسانه‌های مختلف اجتماعی و وب‌سایت و همچنین از طریق ایمیل و پیامک اطلاع‌رسانی‌‌های مختلفی را انجام داده تا کاربران را از تغییرات و اتفاقات باخبر کند.


روند احراز هویت در والکس


احراز هویت یک فرایند مهم و جدی است که هر صرافی باید آن را به درستی انجام دهد تا بتواند از اطلاعات کاربران خود محافظت کند.
والکس همچنین احراز هویت را برای ورود به اپلیکیشن و وب‌سایت دومرحله‌ای کرده‌است. این روش شما را مطمئن می‌کند که می‌توانید از اطلاعات شخصی خود بهتر محافظت کرده و جلوی نفوذ افراد به حساب کاربری خود و یا سرقت دارایی‌ها در صورت دسترسی دیگر افراد به رمز عبورتان را بگیرید.

معامله در دنیای رمزارزها همان‌قدر که جذابیت دارد، ممکن است مخاطراتی نیز داشته‌باشد چراکه بسیاری از فرایندها در آن تقریبا بازگشت ناپذیرند. بنابراین مهم است که شما مسیر، ابزار و پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که بتوانند امنیت شما را در بالاترین سطح تامین کند و این موضوعی است که باید آن را جدی بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.