راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آی‌تی‌ساز سفته الکترونیک خود را راه‌اندازی کرد / ارائه سرویس به موسسات مالی و شرکت‌های حوزه فین‌تک

سرویس سفته الکترونیک به‌عنوان جدیدترین راهکار بانکداری باز در پلتفرم آی‌تی‌هاب با حمایت آی‌تی‌ساز برای بانک‌ها، موسسات مالی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری مالی فراهم شد.

آی‌تی‌هاب (Open API & AI) از پروژه‌های هوش مصنوعی شتاب‌دهنده آی‌تی‌ساز است که سرویس‌های متفاوتی در حوزه‌های هوش مصنوعی، سرویس‌های استعلامی و راهکارهای بانکداری باز را به شرکت‌ها و پذیرندگان مطرح کشور در حوزه خدمات، فین‌تک، لندتک و مالی، ارائه می‌دهد.

آی‌تی‌ساز به‌عنوان آژانس ارائه خدمات احراز هویت ASA (Authentication Services Agency) و اپراتور احراز ثنا قوه قضاییه با توجه‌ به گستردگی ارائه سرویس‌ها و راهکارها در حوزه هوش مصنوعی، احراز هویت، خدمات مالی، پرداختی، اعتباری یکی از پلتفرم‌های ارائه‌کننده سرویس‌های مختلف از طریق API است که سرویس‌های ترکیبی از سرویس‌های استعلامی و هوش مصنوعی را باکیفیت بسیار بالا به پذیرندگان ارائه می‌کند. همچنین این شرکت به پشتوانه چندین سال فعالیت در حوزه ارائه خدمات و تجربه مناسب در ارائه بیش از 300 خدمت دولتی، غیردولتی و اپراتور احراز هویت آنلاین ثنا قوه قضاییه به‌تازگی سرویس جدیدی تحت عنوان «سفته الکترونیک» عرضه کرده است.

میر میثم سیدی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آی‌تی‌ساز با اشاره به جدیدترین سرویس آی‌تی‌هاب توضیح داد: «سفته الکترونیک از خدمات مورد نیاز مردم است که همیشه به شکل سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ آی‌تی‌ساز با همکاری وزارت اقتصاد این سرویس را در چندین بانک عملیاتی کرده است و این سفته کاربران را از رفتن به بانک‌ها و یا کیوسک‌های فروش سفته بی‌نیاز می‌کند و شهروندان به آسانی و بدون صرف انرژی، هزینه و اتلاف وقت، می‌توانند با هر مبلغ و هر زمانی از شبانه‌روز آن را به راحتی تهیه کنند.»


مزایای سفته الکترونیکی چیست؟


سیدی با بیان اینکه سفته الکترونیک همان مزایای سفته فیزیکی را دارد، توضیح داد: «تمام فرایند صدور آن به صورت الکترونیکی و غیرحضوری شده و به عنوان سند قابل استناد خواهد بود سفته الکترونیک بدون زحمت، هزینه و صرف وقت برای رفت‌و‌آمد قابل تهیه است. هیچ نیازی به حضور فرد نیست و فقط با اتصال به اینترنت در هر مکان و زمانی، با صرفه‌جویی در وقت و انرژی، می‌توان آن را به تهیه کرد. سفته الکترونیک به علت داشتن شناسه‌ای معتبر که مورد تأیید تمامی بانک‌هاست، امکان جعل ندارد و از امنیت بالایی برخوردار است. امنیت و اطمینان خاطر از مزایای مهم خرید الکترونیکی سفته است. ثبت درخواست سفته الکترونیک آسان است و بدون نیاز به تأییدیه‌های خاص، مراحل کوتاه و مقررات ساده‌ای دارد. سفته الکترونیک بدون معطلی و بلافاصله بعد از ثبت درخواست در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.»

او ادامه داد: «همچنین نگهداری از سفته الکترونیک به‌راحتی و فقط با حفظ شماره و شناسه یکتای آن انجام می‌شود و خطر مفقود یا نابودشدن سند در شکل سنتی را ندارد. حتی اگر شماره و شناسه سفته را از یاد برود یا گم شود با استفاده از کد ملی‌ خود می‌توان آن را بازیابی کرد.»


کاربردهای سفته الکترونیکی


سفته الکترونیک کاربردهای متفاوتی دارد، اما شاید بتوان مهم‌ترین کاربرد آن را ضمانتی برای دریافت وام و تسهیلات بانکی دانست. با سفته الکترونیک کاربران به‌راحتی می‌توانند آن را تهیه و به بانک‌ها و سازمان‌های ارائه‌کننده تسهیلات ارائه کنند. همچنین دو نفر برای انجام تعهد، دیگر نیازی به رفتن به بانک و تهیه سفته یا چک تضمین ندارند و می‌توانند به یکدیگر این سفته را ارائه دهند.


دسترسی کسب‌وکارهای به سفته الکترونیکی آی‌تی‌ساز


مدیر عامل آی‌تی‌ساز در پاسخ به اینکه چرا کسب‌وکارها و پذیرندگان باید از سفته الکترونیک استفاده کنند پاسخ داد: «افزایش روز به روز قیمت‌ها، بر هزینه‌های خرید شهروندان بسیار تاثیر گذاشته و این موضوع باعث شده برخی از خریدهای خود صرف‌نظر کنند. فروش اقساطی کالاها و خدمات، برای افزایش توان مالی و کاهش فشار بر مشتریان، راهکاری است که خریداران کالاها و خدمات از آن می‌توانند استفاده کنند و پلتفرم آی‌تی‌هاب شرایط صدور سفته را در روش‌های مختلف برای مشتریان کسب‌وکارهای مختلف فراهم کرده است.»

سیدی در ادامه توضیح داد: «صدور سفته الکترونیکی برای افزایش تعداد کاربران سرویس‌گیرنده با توجه‌ به سهولت در دریافت تسهیلات، منجر به درآمدزایی بیشتر کسب‌وکارها خواهد شد، همچنین حفظ و نگهداشت مشتریان به دلیل سهولت در سرویس‌دهی، افزایش تمرکز بر رضایت مشتریان، حذف چالش‌ها و محدودیت‌های ثبت سفته فیزیکی و استعلام آن برای شرکت‌ها، قابلیت ظهرنویسی، استعلام، تسویه و ویرایش جزئیات سفته با سامانه‌های ایجادشده در کشور و در نهایت افزایش کانال‌های ارتباطی با سیستم‌های مشابه برای شرکت‌ها با هدف توسعه کاری از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سفته الکترونیک برای کسب‌وکارهاست.»


روش استفاده از سفته الکترونیکی آی‌تی‌ساز


مدیر عامل آی‌تی‌ساز  در ادامه با بیان اینکه این سرویس‌ها از دو طریق به مشتریان مد نظر ارائه می‌شود، توضیح داد: «شرکت آی‌تی‌ساز از طریق API و یا از طریق اپلکیشن همراه هوشمند سرویس سفته الکترونیک را به مشتریان ارائه می‌دهد. سفته الکترونیکی با روش‌های ذکر شده و با امکانات تلفیقی مانند سرویس‌های استعلامی، سرویس‌های احرازهویت کاربران، امضا دیجیتال به پذیرندگان ارائه می‌شود.»

همچنین کلیه کسب‌وکارهای آنلاین می توانند از طریق اتصال به آی‌تی‌هاب (ITHub.ir) وب سرویس و api خدمات زیر را دریافت کنند:

  • شاهکار
  • خدمات الکترونیک قضایی ( ثنا )
  • خدمات استعلامی سازمان‌ها و دستگاهای اجرایی
  • خدمات هویتی
  • خدمات وزارت کار و تأمین اجتماعی
  • خدمات ناجی ( پلیس )
  • خدمات بانکی و نئوبانک
  • امضای دیجیتال
  • خدمات پرداخت
  • سفته و برات الکترونیک
  • خدمات ocr و پردازش هوش مصنوعی
  • احراز هویت بیومتریک
  • خدمات اعتبارسنجی
  • خدمات پست
  • خدمات احراز هویت سجام و بازار مالی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.