راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تیم توسن تکنو جایگاه دوم ماشین استارتاپ را کسب کرد

ماشین استارتاپ ناب یا Lean Startup Machine کارگاهی سه روزه در زمینه ساخت یک کسب‌وکار موفق بود که آخر هفته گذشته در طول سه روز انجام شد. ایده QPay تیم شرکت توسن تکنو در این استارت آپ جایگاه دوم را بدست آورد.

lean-startup-Techno-team-2-Index-way2pay-93-02-29

به گفته حامد قنادپور مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا و برگزار کننده این رویداد ، Lean Startup Machine اولین استارتاپ در حوزه مالی، بانکی و پرداخت در ایران بوده است. هدف از این استارتاپ شناسایی پتانسل‌های توانمند ایرانی در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک بوده است تا ایده‌هایی را بدهند که قابلیت‌های یک کسب و کار پایدار را داشته باشد و بتواند ارزش افزوده برای خودشان، جامعه، بانک و شرکت‌های سرویس دهنده به بانک‌ها ایجاد کند.

تیم توسن تکنو جایگاه دوم ماشین استارتاپ را کسب کرد
تیم توسن تکنو جایگاه دوم ماشین استارتاپ را کسب کرد

ایده QPay چیست؟

هومن اهرامی، مدیر برندینگ و عضو تیم شرکت توسن تکنو در خصوص ایده QPay می‌گوید: «در واقع ما با ایده QPay به دنبال برداشتن صف‌ها هستیم و مردم در هر جایی که باید صف بایستند از قبل غیر حضوری و با موبایل بتوانند نوبت دریافت کنند و مجبور به حضور فیزیکی آن‌ها نباشد. این طرح می‌تواند برای رستوران‌ها، پارکینگ‌ها، بانک‌ها و … کاربرد دارد. ما در گام اول بانک‌ها را انتخاب کردیم و مذاکراتی را با آن‌ها داشتیم و حتی با تعدادی از مردم هم حضوری مصاحبه کردیم که نتایج امیدوار کننده ای را گرفتیم. تا جایی که یکی دو بانک پیشنهاد خرید این راهکار را دادند.

lean-startup-Techno-team-1-Index-way2pay-93-02-29 lean-startup-Techno-team-3-Index-way2pay-93-02-29

چرا ماشین استارتاپ ناب؟

بیشتر شرکت‌های جدید شکست می‌خورند چراکه چیزی می‌سازند که کسی نمی‌خواهد. LSM یک فرآیند برای کشف اینکه چه محصولی در بازار موفق خواهد بود و کدام موفق نخواهد شد را به شرکت‌کنندگان می‌آموزد. LSM تجربه آموزشی ۴۸ ساعته و فراگیر است، کنفرانس نیست و هکاتون هم نیست. در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۰۰ LSM سراسر جهان برگزار خواهد شد، از سیدنی تا سن‌فرانسیسکو، از برلین تا نیویورک. با توجه به حضور چند نهاد مالی در اختتامیه این رویداد، ایده‌هایی در زمینه پرداخت، مالی و بانکی شانس بیشتری برای جلب توجه سرمایه‌گذاران داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.