راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک صرافی ارز دیجیتال امن چه ویژگی‌هایی دارد؟

این روزها به طور مداوم با مفاهیمی همچون بلاکچین، کریپتوکارنسی و سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتال روبه‌رو شده و خبرهای مختلفی درباره‌ آن می‌خوانیم. سرمایه‌گذاری و حضور در بازار رمزارزها بیش‌ از پیش محبوب شده‌اند و به طور مداوم در حال جذب افراد جدیدی هستند. به‌علاوه، رمزارزها با ایجاد دسترسی‌های بیشتر می‌توانند یکی از روش‌های کارآمد برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی ما باشند.

ما برای همه اینها نیاز به یک بستر امن داریم تا از طریق آن بتوانیم خرید، فروش و معاملات خود را انجام دهیم. اما همان‌طور که این جهان، جذابیت‌ها و امکانات بسیاری را عرضه می‌کند، می‌تواند محل وقوع کلاهبرداری‌ها نیز باشد، همچنین سازوکارهای متفاوت معامله و آشنایی کم با آنها نیز ممکن است باعث شود بسیاری از افراد از موضوع مهم امنیت غافل شده و گاه با ضررهای جبران‌ناپذیری روبه‌رو شوند، اینجاست که انتخاب یک صرافی مطمئن و امن باید در اولویت افرادی قرار گیرد که با هر میزان سرمایه و به هر شکلی قصد دارند از کریپتوکارنسی استفاده کنند.

شاید این سؤال پیش بیاید که پلتفرم‌های ایرانی بهترند یا غیرایرانی؟ گفتنی است که استفاده از یک پلتفرم ایرانی برای کاربران ایرانی بسیار کارآمد است، البته یک پلتفرم امن. در فضای کریپتوکارنسی ایران نیز گروه‌ها و نام‌های مختلفی به فعالیت می‌پردازند اما برخی از آنها به‌خوبی توانسته‌اند با فراهم‌کردن امنیت لازم، نظر کاربران را به خود جلب کنند، والکس از این منظر توانسته جایگاه بسیار خوبی را در میان کاربران و صنعت کریپتوکارنسی به دست آورد.


چه ویژگی‌هایی والکس را به یک صرافی امن بدل کرده است؟


  • کیف پول امن

نگهداری از سرمایه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست. چه کسانی که به معامله می‌پردازند و چه کسانی که می‌خواهند هودل یا سرمایه‌گذاری بلندمدت کنند، نیاز دارند تا سرمایه‌ خود را برای زمانی در صرافی نگه دارند، بنابراین وجود یک کیف پول امن که از حمله‌های هکری در امان باشد، اهمیت بالایی دارد. والکس این امنیت را با استفاده از کیف پول سرد فراهم کرده است، راه‌حلی که بسیاری از صرافی‌های بزرگ و معتبر دنیا از آن استفاده می‌کنند. صرافی ارز دیجیتال والکس همچنین با استفاده از کد تأیید دومرحله‌ای، ضریب این امنیت را بیشتر هم می‌کند. گفتنی است هر رمزارز، کیف پول اختصاصی خود را در والکس دارد و کاربران به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

  • کد تأیید دومرحله‌ای

استفاده از کد تأیید دومرحله‌ای امنیت حساب کاربری افراد را چه در اپلیکیشن و چه در حساب کاربری والکس حفظ می‌کند. این فرایند از طریق اپلیکیشن‌های رمزساز مثل Google Authenticator نیز فراهم است. این اپلیکیشن‌ها، امنیت بالایی در ساخت کد دومرحله‌ای دارند و استفاده از آنها برای بالابردن سطح حفاظتی توصیه می‌شود.

پشتیبانی ۲۴ساعته دسترسی همیشگی به پلتفرمی که سرمایه‌ خود را در آنجا نگه داشته یا از آن برای معامله استفاده می‌کنید، می‌تواند در آسودگی خیال نقش مهمی داشته‌ باشد. نوسانات اینترنت، بازار و مسائل مختلف فنی ممکن است نگرانی‌هایی را در خصوص مسائلی ایجاد کند، اما وجود افراد متخصص و پاسخگو برای همراهی شما در رفع نگرانی‌ها یا مشکلات احتمالی بی‌تردید عاملی مهم در ایجاد و تقویت حس امنیت است. به نظر می‌رسد والکس با آگاهی از همین نیاز به پشتیبانی به‌عنوان یک فرایند مهم نگاه کرده و توانسته با فراهم‌کردن پاسخگویی ۲۴ساعته، خیال کاربران را راحت کند.

  • عملکرد شفاف

عملکرد شفاف و فراهم‌کردن دسترسی‌ مخاطبان از روال کار و نحوه‌ فعالیت، یک اصل مهم در ایجاد اعتماد و امنیت است، این امر به‌ویژه در موضوعات مالی پررنگ‌تر می‌شود. از این منظر نیز صرافی والکس یک نمونه‌ موفق صرافی آنلاین در خاورمیانه است که همواره با مخاطبان خود تعامل داشته و به آنها اطمینان می‌دهد که فضایی امن و قابل اطمینان برای انجام معاملات‌شان در اختیار دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در وضعیت پرفرازونشیب و پرماجرای حوزه‌ بلاکچین، صرافی والکس همواره سعی کرده تا با اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع و عملکرد مناسب، در کنار مخاطبان و کاربرانش قرار گیرد و تمامی تغییرات و رویدادها را پوشش دهد و مخاطبان را در جریان تغییرات و اتفاقات قرار دهد تا آنها بتوانند در زمان مناسب، تصمیم درست را بگیرند.

صرافی والکس امروزه در گستره‌ای فراتر از مرزهای ایران فعالیت داشته و با مخاطب‌سنجی مناسب و ارائه‌ ابزارهای کارآمد توانسته به مکانی امن برای مخاطبانی جهانی بدل شود تا بتوانند در یک سطح کیفی بالا به معامله، سرمایه‌گذاری و دیگر فعالیت‌های مبتنی بر بلاکچین بپردازند.

منبع والکس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.