راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان استفاده از یارانه ماه بعد با استفاده از سامانه «شما» در طرح کالابرگ الکترونیکی

هفته گذشته بنا بر اعلام استاندار هرمزگان، طرح کالابرگ الکترونیکی به‌ صورت آزمایشی در این استان اجرا شد. اکنون 10 قلم کالای اساسی با هدف اعلام اولویت‌های اقلام غذایی در طرح کالابرگ الکترونیکی ثبت شده که خانوارهای استان هرمزگان می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، خانوارهای استان هرمزگان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های اعلام‌شده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده کنند و خرید اقلام اساسی به‌ صورت نقد و اعتباری انجام می‌شود؛ یعنی مقدار مشخصی از قیمت کالا از محل اعتبار اختصاص‌‌داده‌شده پرداخت می‌شود و خریداران باید بقیه مبلغ را با استفاده از کارت بانکی یا نقدی پرداخت کنند.

در صورت استقبال مردم از این طرح و تأمین زیرساخت‌ها در سایر استان‌ها در مراحل بعدی اجرایی خواهد شد.

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیکی خانواده‌ها می‌توانند از طریق سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) یک ماه زودتر، یارانه ماه بعد را خرج کنند. یعنی به اعتبار مبلغ یارانه کل خانوار خود می‌توانند کالاهای اعلامی طرح را خرید کنند. تضمین قیمت کالاهای طرح برای اعضای شبکه ملی اعتبار از مزایای این طرح است.

۱۰ قلم کالای اساسی شامل برنج، ماکارونی، مرغ، شکر، ماست و… می‌شود که سرانه آنها مشخص‌ شده و برای هر یک بر اساس گزارش کارآمدسازی نظام یارانه‌هاست. این طرح با هدف اعلام اولویت‌های اقلام غذایی به‌ منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای‌ عالی سلامت و امنیت غذایی در تیرماه ۱۴۰۱ تهیه شده است.

به‌ منظور حفظ حق آزادی در انتخاب و احترام به سلایق متفاوت در سبد مصرفی خانوار، امکان خرید از میان کالاهای متفاوت با نشان‌ (برند) های مختلف میسر شده؛ به‌ گونه‌ای که مابه‌التفاوت احتمالی میان قیمت کالاهای انتخابی با قیمت کالاهای مرجع، توسط مردم پرداخت می‌شود.

با خرید در شبکه ملی اعتبار، قیمت کالاهای طرح در ماه‌های آینده نیز برای خانوارها ثابت خواهد ماند و در صورت افزایش قیمت هر کالا، سهم پرداختی خانوارها ثابت خواهد ماند.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.