راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وی‌بانک با هدف ایجاد یک نئوبانک و تمرکز در حوزه هوش مصنوعی فعالیت خود را آغاز کرد

مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت نوآوران زندگی هوشمند از ایجاد یک نئوبانک خبر داد و اعلام کرد: «برای ایجاد وی‌بانک (Vie Bank) سرمایه دو میلیون‌دلاری از بخش خصوصی فعال در حوزه صنعت کشور جذب شده است.»

شرکت‌های پرداخت‌یار نیکان (نوآوران هوشمند نیکان) و فرانویان (تجارت بین‌الملل فرانویان) بیش از 10 سال است که در حوزه ارائه سرویس‌های پرداخت، سرویس‌های بانکداری باز، مجوزهای بانکی و پرداختی، طراحی پلتفرم و اپلیکیشن‌های بانکی و پرداختی در بازارهای داخلی و نیز خارجی در حال فعالیت هستند.

Vie  که در زبان فرانسه به معنی زندگی و در زبان انگلیسی به معنی رقابت برای بهترین بودن است، قصد دارد تا با استفاده از Machine Learning (ML) و Artificial Intlligence (AI) به مشتریان خود خدمات بانکی و پرداختی یکپارچه و هوشمند ارائه دهد. همچنین با کمک این ابزار، ساختار رتبه‌بندی اعتباری Credit Scoring و نیز کارت اعتباری (Credit Card) را برای اشخاص حقیقی و حقوقی در کشور ایجاد کند.

پوریا یغمایی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار این مجموعه در این باره توضیح داد: «امروزه بالغ بر ۲۷۰ نئوبانک در سراسر دنیا در حال فعالیت هستند که بیش از ۶۰ درصد آنها در اروپا و آمریکا و فقط تعداد محدودی در خاورمیانه و آفریقا (MENA) فعال هستند. در ایران نیز بیش از پنج سال است که بانک‌های سنتی به کمک شرکت‌های زیرمجموعه خود وارد بانکداری دیجیتال شده‌اند و سرویس‌های اصلی بانکی و پرداختی را در بستر اپلیکیشن موبایل در اختیار مشتری می‌گذارند. اما متأسفانه هنوز در ایران نئوبانک به معنای واقعی (۱۰۰ درصد بانکداری در بستر موبایل و بدون ارتباط با بانک‌های سنتی) شکل نگرفته و Vie Bank قصد دارد به عنوان مجموعه‌ای مستقل این مدل از بانکداری را در کشور شکل بدهد.»

او در ادامه خبر داد: «این شرکت در حال حاضر در شرف توسعه اپلیکیشن موبایل خود بوده و در اواخر اسفندماه امسال نسخه اولیه (بتا) خود را منتشر خواهد کرد.»

3 دیدگاه
  1. پویان می‌گوید

    بانک رسالت و مهر کاملا آنلاین دارت فعالیت میکنن

    1. ناشناس می‌گوید

      اونا بانک سنتی هستن.

  2. سعید می‌گوید

    فک کنم پروژه خوابید !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.