راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امكان ثبت‌نام شخصیت حقوقی با مدیرعاملی اتباع خارجی در درگاه ملی صدور مجوزها فراهم شد

با هدف تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به درگاه ملی مجوزها، قابلیت احراز هویت شخصیت حقوقی با مدیرعاملی اتباع خارجی فراهم شد.

شادا اعلام کرده که احراز هویت شخصیت حقوقی با مدیرعاملی اتباع خارجی از طریق دریافت سرویس‌های احراز هویت از وزارت اطلاعات، شاهکار (مطابقت شماره گذرنامه یا شناسه اختصاصی 12رقمی با شماره همراه) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و احراز اطلاعات شخصیت حقوقی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میسر شده است.

در درگاه ملی صدور مجوزهای کسب‌وکار، برای احراز هویت 30 سمت از بالاترین شخصیت‌های حقوقی از نوع شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری از طریق دریافت سرویس‌های شاهکار (مطابقت شماره گذرنامه یا شناسه اختصاصی 12 رقمی با شماره همراه) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و احراز اطلاعات شخصیت حقوقی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز امکان‌پذیر است.

مرکز ملی پایش کسب‌وکار وزارت اقتصاد، بعد از رونمایی از درگاه ملی کسب‌وکار، طی فرآیندهای مختلف اقدام به به‌روزرسانی و تعریف قابلیت‌های جدید جهت تسهیل صدور مجوزها برای متقاضیان در این درگاه کرده و اکنون نیز در راستای بهینه‌سازی و تسهیل در روند استفاده از درگاه ملی صدور مجوزهای کسب‌وکار، امکاناتی را برای ثبت‌نام و احراز هویت اشخاص حقوقی فراهم کرده است.

پیش از این هم، جلسه شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرائم پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم، دستورالعمل نحوه ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی در بانک‌ها ‌ تصویب و ابلاغ شد. براساس این دستورالعمل نحوه ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی در بانک‌ها، اشخاص خارجی متناسب با مدارک هویتی ‌و مجوزهای اقامتی در سه گروه دسته‌بندی شده‌اند و تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری تکلیف دارند برابر با مواد مصوب در دستورالعمل مورد اشاره و بعد از اعتبارسنجی شماره اختصاصی اشخاص خارجی از پایگاه اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی‌ و حقوقی خارجی که برابر ماده (۲۱) آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) قانون مبارزه با پول‌شویی در وزارت اطلاعات ایجاد می‌شود، نسبت به ارائه خدمات به اتباع اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.