راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عاملی: دکتر فرقانی، نگاهی عمل‌گرا به علم و علم‌گرا به عمل دارد

در پی اعلام تصمیم ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی برای تقدیر از 42 سال فعالیت علمی و عملی دکتر محمد مهدی فرقانی از اساتید علوم ارتباطات، دکتر سعید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با صدور پیامی خطاب به ایشان نوشت: نزدیک به نیم قرن تلاش مستمر همراه با تواضع و صمیمت و تأکید بر اصول و قواعد، برجستگی خاصی در علوم ارتباطات بطور عام و علم روزنامه‌نگاری بطور خاص برای ایشان فراهم آورده است.

.

متن کامل این پیام چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب استاد اندیشمند آقای دکتر محمد مهدی فرقانی سرمایه بزرگی برای دانش و حرفه روزنامه‌نگاری ایران محسوب می شوند. آثار و تعالیم ایشان را در جامعه علمی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاری ایران به وضوح می‌توان دید. نگاه اصیل دکتر فرقانی به دانش کلاسیک روزنامه‌نگاری و دقت و ژرف‌نگری ایشان در آموزه‌های مرتبط با تولیدات حرفه‌ای در عرصه روزنامه‌نگاری، مرجعیت مهم و نقش‌آفزینی جدی را فراهم آورده است. نزدیک به نیم قرن تلاش مستمر همراه با تواضع و صمیمت و تأکید بر اصول و قواعد، برجستگی خاصی در علوم ارتباطات بطور عام و علم روزنامه‌نگاری بطور خاص برای ایشان فراهم آورده است. بقول زنده یاد پروفسور معتمدنژاد «علوم ارتباطات» مسیر بسیار پر فراز و نشیبی را طی کرده است و راه طولانی را برای رشد و تعالی باید طی کند. بطور حتم پایه پیشرفت علوم اعم از علوم تجربی و علوم انسانی و بخصوص علوم اجتماعی و ارتباطات در جهان امروز، فناوری اطلاعات و ارتباطات است. صنعت ارتباطات هم راهگشاست و هم می‌تواند منشاء پیچیدگی‌های جدی که منجر به سرگشتگی و بحران هویت انسانی است، شود. لذا امروز از هر روز گذشته تاریخ، «ارزش ها» و «محتوا» اهمیت محوری‌تری پیدا می‌کنند و بطور حتم هدف الهی و متعالی است که اسب تندرو و سرکش تکنولوژی را می‌تواند به نفع سلامت و سعادت انسان مهار کند و فناوری را عامل تسریع و تسهیل آسایش انسان قرار دهد. این مسیر اساتید فرهیخته‌ای همچون دکتر محمد مهدی فرقانی را می‌خواهد که از شناختی عمیق و راهبردی برخوردار بوده و از افق نگاهی بلند نگر برخوردار باشند و دستی در علم و عمل و نگاه عمل‌گرا به علم و علم گرا به عمل داشته باشند.

اینجانب تقدیر از استاد را به ایشان و جامعه علمی و حرفه‌ای ارتباطات تبریک می‌گویم و موفقیت‌های بزرگتر همراه با سلامتی و عزت را برایشان آرزو می‌کنم.

گفتنی است، برای دومین مرتبه، هفته روابط‌عمومی از 27 اردیبهشت لغایت 2 خردادماه 1393 برگزار می شود. علاقمندان برای حضور در برنامه‌های این هفته می‌توانند به سایت www.7pr.ir مراجعه نمایند.

منبع: ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی​

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.