راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

4 روند اصلی تجارت تلفن همراه در سال 2014

کوین فیشر یکی از کسانی که در حوزه طراحی و ارائه محصولات جدید در زمینه فناوری های مرتبط با تلفن همراه فعالیت می کند در تحقیقات اخیر خود با مدیران و کارشناسان 10 شرکت فعال در بخش فناوری های مرتبط با تلفن همراه مصاحبه کرده و بر مبنای این مصاحبه ها به چهار روند اصلی در این بخش در سال جاری میلادی دست یافته است. مجموعه این مصاحبه ها به شکل یک کتاب الکترونیکیی به نام «بهترین رویه های تجارت فناوری های مرتبط با تلفن همراه در سال 2014: روندهای تجارت تلفن همراه » نیز درآمده است.

این 10 نهاد که با مدیران آنها مصاحبه شده است به دو گروه یعنی شرکت های تجاری و ارائه کنندگان خدمات تکمیلی تجاری قابل گروه بندی هستند. جک تردز، فرانک اند اوک و تردزفیلیپ شرکت های تجاری هستند. هاب اسپات، یو آر ایکس، دیپ لینک، تلفن همراه اَپ ترکینگ، تلفن همراه دو اچ کیو، اپیتریت و کیس متریکس ارائه کننده خدمات تکمیلی تجاری هستند. در ادامه به این چهار روند اصلی اشاره می شود.

.

طراحی مناسب استفاده کنندگان

تجربه های مشتری باید به طور کامل مد نظر قرار گرفته شود. موفق ترین شرکت های فعال در حوزه تجارت تلفن همراه بر تجربه های مناسب استفاده کننده تمرکز می کنند. به ندرت می شنوید که این شرکت ها درباره اولویت داشتن تلفن همراه یا هر محصول خود صحبت کنند. آنها می دانند که هر نامه الکترونیکی، محتوای وب، اپلیکیشن، تبلیغ روزنامه ای و یا هر عامل دیگر در تجربه کامل برای هر استفاده کننده نقش دارد. همواره کانال ها یا شیوه های جدید وجود دارد اما این استفاده کننده است که کانال یا شیوه مورد نظر خود را انتخاب می کند در نتیجه شرکت ها برای موفقیت و کسب سهم بالاتر در بازار باید به ارائه بهترین تجربه و بسته کامل امکانات به مشتری ها توجه کنند.

.

تلفن همراه همواره روشن است

شرکت های تجاری با استفاده از تلفن همراه تقریبا همواره به مشتری دسترسی دارند. مزیت آشکار تلفن همراه یعنی تقریبا همواره روشن بودن، پنجره ای بزرگ برای ارائه محصولات پدید می آورد اما فرایند ارائه خدمات باید به گونه ای باشد که منافع و نیازهای مشتری رعایت شود. شرکت های ارائه کننده خدمات تجارت تلفن همراه باید رابطه ای با مشتری برقرار کنند که در آن مشتری تجربه ای کامل و متناسب با نیازهای خود داشته باشد.

.

ابزارهای ارزیابی و تحلیل تلفن همراه به سرعت پیچیده می شوند

درک رفتار مشتری هنگام جستجو و حرکت از جستجو به خرید مهمترین دانش برای شرکت های فعال در حوزه تجارت تلفن همراه است. برای در اختیار داشتن این اطلاعات ابزارهای تحلیل تلفن همراه در حوزه های گوناگون در حال پیشرفت هستند؛ انتخاب نرم افزار از سوی مشتری، بهینه سازی اپلیکیشن، تست اپلیکیشن، وضعیت ارتباطی بین بخش های مختلف ساختار تجارت تلفن همراه و میزان استفاده از صفحات وب برخی از ابزارهای تحلیل رفتار مشتری هستند.

.

دگرگونی در تبلیغات تلفن همراه

با بهره گیری از ابزارهای تحلیل رفتار مشتری در استفاده از اینترنت و هنگام جستجو، شرکت ارائه کننده خدمات تجارت تلفن همراه می تواند ترتیبی دهد تا تبلیغات هدفمند و موثرتر باشد.

در حقیقت این چهار روند روندهای اصلی در تحولات تجارت تلفن همراه در سال جاری هستند. شرکت های ارائه کننده خدمات تجارت تلفن همراه با در اختیار داشتن ابزارهای مختلف ارزیابی رفتار مشتری دیگر بهانه ای برای عدم ارائه خدمات مناسب خواست مشتری ندارند.

منبع: شاپرکlinkedin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.