راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شوخی یا جدی / آیا واقعاً بانک مرکزی آرژانتین عکس لیونل مسی را روی اسکناس‌ها چاپ می‌کند؟

قهرمانی آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر منجر به انتشار اعلامیه‌ها، برگزاری جشن‌ها و داستان‌پردازی‌های پایان‌ناپذیری شده که باور کردن آنها سخت است. پس از درخشش لیونل مسی در جام جهانی قطر، چند روزی است که خبر چاپ عکس این بازیکن محبوب روی اسکناس‌های کشور آرژانتین از سوی بانک مرکزی این کشور نقل محافل شده است.

روزنامه ال‌فایننسیرو که یکی از نخستین روزنامه‌هایی است که این ادعا را منتشر کرده، با انتشار گزارشی با عنوان «به‌تصویرکشیدن چهره لیونل مسی روی اسکناس‌های هزارپزویی آرژانتین، زیرا برای مقامات مهم است که این رقم با «10» شروع می‌شود!»، شروع‌کننده این زنجیره شایعات بوده است.

هرچند پس از انتشار این خبر در ابعاد گسترده، این روزنامه با انتشار گزارشی ادعا کرد گزارش مذکور صرفاً یک شوخی بوده و جنبه حقیقی نداشته، اما به نظر می‌رسد بانک مرکزی آرژانتین، چندان هم از این شوخی بدش نیامده و قصد دارد در مورد آن بیشتر بررسی کند.

این روزنامه ادعا می‌کند مقامات مالی آرژانتینی خودشان هم قبل از اتمام فینال جام جهانی 2022 قطر در این‌ خصوص صحبت‌هایی داشته‌اند. شوخی‌ای که ال‌فایننسیرو ادعا می‌کند حتی پیش‌ از این روزنامه، توسط چند تن از اعضای بانک مرکزی آرژانتین نیز مطرح شده بود. نکته جالب‌ توجه در خصوص این اتفاق جالب، این است که طبق این گزارش، حتی تعدادی از مدیران بانک مرکزی آرژانتین نظیر لیساندرو کلری، حامی پرشور باشگاه ورزشی بوکا جونیورز، یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال در آرژانتین و ادواردو هکر، یکی از طرفداران ایندیپندینته دل‌وایه، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای مستقر در اکوادور نیز با این پیشنهاد هیجان‌انگیز موافقت کرده‌اند.

به گزارش ال‌فایننسیرو، چاپ و توزیع یک اسکناس با این طرح، روحیه کلکسیونی آرژانتینی‌ها را بیدار می‌کند. ضمن اینکه این روزنامه با اشاره به سکه‌های یادبودی که سابق بر این نیز در این کشور ساخته شده‌، چاپ اسکناس‌هایی با تصویر نابغه فوتبال تاریخ جهان را چندان هم دور از انتظار ندانست.

این روزنامه نوشت: «به‌ عنوان پیشینه، بانک مرکزی آرژانتین، هنگامی که کشورمان نخستین جام جهانی خود را در سال 1987 میلادی برد، همچنین در جشن‌های دویست‌ساله و پنجاه‌امین سالگرد مرگ اوا پرون، سکه‌های یادبود صادر کرده بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.