راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دلایل فراگیر نشدن فرهنگ پرداخت الکترونیک از زبان مصطفی‌پور

هشتمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک با رویکرد اعتماد الکترونیکی با حضور بانک مرکزی، سیستم بانکی از جمله دانشگاه ها، موسسات پیشرو در حوزه IT با حضور ریاست بانک قرض الحسنه مهر ایران و مقامات علمی و کشورهای درحال توسعه با محوریت ایران در مشهد مقدس برگزار گردید.

دکتر مصطفی پور، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در این کنفرانس طی سخنانی گفت: امروزه تجارت الکترونیک به عنوان یکی از دستاوردهای فن آوری اطلاعات، تحولات اساسی در تجارت ایجاد نموده است. گسترش روز افزون حجم تجارت الکترونیکی در جهان، به کارگیری آن توسط بنگاه های اقتصادی و پذیرش تدریجی آن از سوی مصرف کنندگان، بیانگر مزایای بالقوه تجارت الکترونیکی در عرصه های اقتصادی و بازرگانی است. بنابراین راهی جز تلاش مستمر برای استفاده از آن در فعالیتهای اقتصادی متصور نیست.

دکتر غلامرضا مصطفی پور، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران
دکتر غلامرضا مصطفی پور، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران

مصطفی پور افزود: از آنجایی که آمادگی فنی،فرهنگ و مردم، نهادهای پشتیبان و مسایل حقوقی زیرساخت های کلیدی برای توسعه تجارت الکترونیکی محسوب می شوند، لذا با توجه به وجود زیرساختهای مذکور در بانک قرض الحسنه مهرایران حرکت به سوی تجارت الکترونیکی بیش از پیش نمود یافته است.

همچنین دکتر مصطفی پور در حاشیه این همایش ضمن بازدید از نمایشگاه و دستاوردهای الکترونیکی و غرفه اطلاع رسانی بانک قرض الحسنه مهرایران در مصاحبه ای با خبرنگار واحد مرکزی خبر در خصوص چالشها و نیز راهکارهای بانک در حوزه بانکداری الکترونیک اظهار داشت: به طور کلی در جامعه فرهنگ استفاده از پرداخت های الکترونیکی چندان فراگیر نشده است. ازجمله دلایل آن می توان به عدم دسترسی همه کاربران به اینترنت،عدم آموزش وآگاهی کاربران، عدم دسترسی به پایانه های پرداخت الکترونیکی اشاره کرد. بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای اشاعه فرهنگ استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک،علاوه بر افزایش درگاه های پرداخت الکترونیکی مانند خودپرداز، پایانه های فروش، اینترنت بانک، موبایل بانک، با آموزش کارکنان و مشتریان سعی در ترویج شیوه های بانکداری نوین داشته و با فرهنگ سازی مردم با تغییر نگرش ها و طرز تلقی آنها و ایجاد آمادگی ذهنی برای تغییر از یک سو و آموزش نحوه بهره برداری و استفاده از خدمات نوین بانکی از سوی دیگر دراین خصوص گام برداشته است.

منبع: بانک قرض الحسنه مهر ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.