راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارز دیجیتال وان اینچ به نوبیتکس اضافه شد

توکن وان اینچ با نام اختصاری “1INCH” به صرافی نوبیتکس اضافه شده و امکان خریدوفروش و نگهداری آن برای کاربران ایرانی فراهم‌ شده است.

به گزارش روابط عمومی نوبیتکس، وان اینچ شبکه‌ای است که داده‌ها و اطلاعات موجود در صرافی‌های غیرمتمرکز را جمع‌آوری می‌کند تا بهترین قیمت برای خریدوفروش و پایین‌ترین هزینه کارمزد تراکنش از بین صرافی‌ها را به معامله‌گران ارائه کند. این شبکه در حقیقت چند صرافی غیرمتمرکز را به یک پلتفرم یکپارچه متصل می‌کند.

پلتفرم وان اینچ چیزی شبیه وب‌سایت‌های رزرو هتل یا خرید هواپیماست؛ با این تفاوت که به‌ جای قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی مختلف یا هتل‌ها، قیمت ارز دیجیتال و کارمزد صرافی‌های غیرمتمرکز در آن مقایسه شده و به کاربر نمایش داده می‌شود. پس‌ از اینکه کاربر پیشنهاد مورد نظر را انتخاب کرد، وان اینچ به‌صورت خودکار فرد را به صرافی غیرمتمرکز وصل می‌کند.

ازجمله معروف‌ترین صرافی‌هایی که وان‌ اینچ داده‌های آنها را جمع می‌کند، می‌توان به یونی‌سواپ، سوشی‌سواپ، زیرو ایکس، شبکه کایبر و بالانسر اشاره کرد.

نقدینگی بسیار زیاد شبکه وان اینچ از طریق چندین بلاکچین مختلف تأمین می‌شود و درجه امنیتی این صرافی بسیار بالاست. نکته اینکه وان اینچ یکی از پروژه‌های موجود در اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز است که بیشترین تعداد حسابرسی‌ها و ممیزی‌ها را پشت سر گذاشته است.

چند پروتکل در شبکه وان اینچ استفاده می‌شود که از هم‌افزایی این پروتکل‌ها، امکان انجام عملیات‌های سریع و محافظت‌شده در بستر دفی فراهم می‌شود.

دارندگان ارز دیجیتال وان اینچ که توکن بومی شبکه وان اینچ است و یک توکن اتریومی محسوب می‌شود، می‌توانند در مدیریت این شبکه نقش داشته باشند و با توجه به نقش حاکمیتی این رمزارز در رأی‌گیری درباره تغییرات پروتکل شرکت کنند.

نکته در بررسی آینده ارز وان اینچ این است که سرمایه‌گذاران بر این باورند که تیم وان اینچ می‌تواند با پذیرش بیشتر و جذب کاربرهای جدید، آینده روشنی برای خود و امور مالی غیرمتمرکز در جهان رقم بزند.

در حال حاضر وان اینچ به صرافی نوبیتکس اضافه شده و امکان خریدوفروش این ارز دیجیتال در بازارهای ریالی و تتری نوبیتکس وجود دارد. با توجه به تعداد بالای کاربران نوبیتکس، شاخص نقدشوندگی این صرافی بالاست، در نتیجه خریدوفروش‌ ارزهای دیجیتال این صرافی در زمان کوتاهی انجام می‌شود. همچنین شکاف قیمتی میان صرافی نوبیتکس و دیگر صرافی‌های دنیا ناچیز است و کیف‌ پول‌های زیادی ازجمله تراست‌ولت از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

وان اینچ در حال حاضر در رتبه 88 کوین مارکت کپ است و در قیمت 0.4911 دلار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال در روزهای اوج قیمت در سال 2021 در قیمت 5.13 دلار نیز معامله شد.

منبع نوبیتکس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.