راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرایند بازخرید رمزارز گالا در رمزینکس تشریح شد / ایجاد صندوق جبران خسارت کاربران رمزینکسی

پس از ماجرای توکن گالا روی شبکه BSC و ازدست‌رفتن دارایی دارندگان این ارز، تیم pNetwork تعهداتی را برای جبران خسارت اعلام کرد، اما این تیم تاکنون نتوانسته به تعهدات خود به‌درستی عمل کند و در نهایت بخش قابل‌ توجهی از دارایی کسانی که اقدام به نگهداری یا تبادل توکن گالا بر بستر BSC کرده‌اند، از دست رفت. با این حال رمزینکس اقدام به ارائه مدل بازخرید کرده است. بنابر این مدل، تأمین هزینه‌های بازخرید از محل صندوق جبران خسارت کاربران رمزینکس خواهد بود که بخشی از دارایی آن از محل بازپس‌گیری وجوه حاصل از فروش توکن‌های pGala بر بستر bsc دریافت شده است.

به گزارش روابط عمومی رمزینکس، پروژه pGALA یا همان توکن گالا روی شبکه اسمارت‌‌چین در اوایل سال 2021 توسط پلتفرم pNetwork استارت خورد. pNetwork یک پلتفرم غیرمتمرکز است که با هدف ترکیب زنجیره‌های متقابل به وجود آمده و توسط یک سازمان خودمختار (DAO) اداره می‌شود. این پلتفرم روز پنج‌شنبه 12 آبان اعلام کرد که مشکلی در قرارداد هوشمند BNBCHAIN توکن گالا به وجود آمده و هر لحظه ممکن است مقدار نامحدودی از این ارز در قرارداد pGALA pNetwork ثبت شود و عملاً این ارز از بین برود. پس‌ از آن شبکه BEP-20 ارز pGALA به حالت تعلیق درآمد. در پی این رویداد، pNetwork  شروع به تخلیه استخر نقدینگی خود کرد و باعث شد صرافی‌هایی که این شبکه را مسدود نکرده بودند با واریز مقادیر بالایی از این ارز مواجه شوند که درنتیجه این ارز با افت قیمت بسیاری مواجه شد.

در پی این اتفاق، رمزینکس طی اطلاعیه‌های مختلف به کاربران خود نسبت به واریز ارز گالا روی شبکه اسمارت‌چین هشدار داد و در 13 آبان‌ماه امکان واریز توکن گالا روی این شبکه را بست. در جدیدترین اطلاعیه جزئیات‌ نحوه بازخرید گالا در رمزینکس را  اعلام کرده که طبق این اطلاعیه، آن دسته از کاربرانی که دارایی خود را در کیف پول خود نگهداری کرده و قبل از بسته‌شدن بازار به فروش نرسانده یا از رمزینکس خارج نکرده‌ باشند، در برنامه بازخرید رمزینکس شرکت داده خواهند شد.

بر همین اساس، اگر کاربران با میانگین قیمتی کمتر از قیمت گالا ERC20 در زمان بسته‌شدن بازار گالا خریداری کرده باشند، هر گالای آنها به قیمت میانگین خرید بازخرید می‌شود. قیمت گالای ERC20 از روی قیمت در سایر بازارهایی که معامله می‌شود محاسبه‌ شده است. قیمت میانگین خرید برابر قیمت میانگین خرید تمام سفارشات تکمیل‌شده خرید کاربران، ثبت‌شده بعد از ۱۲ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۸ است. این ساعت همان زمان اطلاع‌رسانی گالا در مورد توکن‌های بر بستر bsc است.

همچنین اگر قیمت میانگین خرید کاربران از قیمت گالا ERC20 در زمان بسته‌شدن بازار بالاتر باشد یا از قبل در رمزینکس گالا نگهداری کرده‌ باشند و از ۱۳ آبان تا زمان بسته‌شدن بازار اقدام به معامله نکرده‌اند یا هر حالت دیگر،‌ هر گالای آنها معادل یک گالای ERC20 بازخرید خواهد شد. در این صورت می‌توانند دارایی خود را به قیمت گالای ERC20 در رمزینکس به فروش برسانند یا آن را به مقصد دلخواه برداشت کنند یا کماکان در رمزینکس نگهداری کنند.

با توجه به اطلاع‌رسانی‌های پیشین انجام‌شده اعم از اطلاعیه تاریخ ۱۳ آبان و نحوه تعامل تیم گالا، توکن pGala بر بستر BSC با آدرس قرارداد منتهی به ۹۱۱۹۹۰ پس از تاریخ ۱۲ آبان ساعت ۲۳:۵۸ تقریباً بی‌ارزش بوده و تیم گالا نتوانسته به تعهدات خود در این زمینه عمل کند. با این‌ حال و نظر به اعتماد کاربران، رمزینکس اقدام به ارائه این مدل بازخرید کرده است.

اینفوگرافی اطلاع رسانی رمزینکس در مورد گالا

محل تأمین هزینه‌های بازخرید، صندوق جبران خسارت کاربران رمزینکس است که بخشی از دارایی آن از محل بازپس‌گیری وجوه حاصل از فروش توکن‌های pGala بر بستر bsc دریافت شده است. با وجود پیگیری‌ها، هنوز برخی از فروشندگان وجوه حاصل از فروش خود را بازپس نداده‌اند و این کار نیازمند اقدامات حقوقی است.

در صورتی که این کاربران تمایل دارند در برنامه بازخرید رمزینکس شرکت کنند باید توافقنامه بازخرید گالا را امضا کنند. این توافقنامه و نحوه امضا منحصراً برای افرادی که واجد شرایط شرکت در برنامه بازخرید هستند، ارسال و اطلاع‌رسانی می‌شود.

تحویل وجه بازخرید پس از اعلام رضایت کاربر از شرایط بازخرید طی دو هفته آینده انجام می‌شود. برای افرادی که دارایی آنها به‌صورت ریالی بازخرید می‌شود، دارایی قبلی گالا از کیف پول آنها برداشت می‌شود.

رمزینکس با پنج سال فعالیت مستمر، یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است که بیش از 130 ارز دیجیتال را در قالب بازار همتابه‌همتا پشتیبانی می‌کند و روش‌های سفارش‌گذاری متنوعی ارائه می‌دهد. رمزینکس همواره تلاش کرده از دارایی‌های کاربران خود صیانت کند و همواره این حسن اعتماد را نشان داده و همزمان با اقدامات جهانی در اسرع وقت اقدام می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.