راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزارت دادگستری ایالات متحده از تحقیقات مستقل روی پرونده FTX خبر داد / بررسی جزئی شواهد مبنی بر تقلب در FTX

وزارت دادگستری ایالات متحده اخیراً اعلام کرده پرونده ورشکستگی صرافی رمزارز FTX به‌دلیل اتهامات کلاهبرداری و نداشتن صداقت، همچنین توانایی بالقوه آن برای آسیب به کل صنعت کریپتو نیازمند تحقیق و بررسی کلی است. طبق اظهار نظر متولی قانونی ورشکستگی در پرونده FTX مؤسس این صرافی و گروهش یک روند نادرست مدیریت را در پیش گرفته بودند و به‌طور بالقوه درگیر رفتارهای متقلبانه بوده‌اند.

طبق همین توضیحات، وزارت دادگستری به دنبال یک بازرس مستقل برای بررسی اتفاقاتی است که به سقوط تاریخی صرافی FTX منجر شد؛ صرافی بزرگی که تا پیش از حوادث مذکور در لیست برترین صرافی‌های دنیا دیده می‌شد.

به گزارش «راه پرداخت» از CNBC، وزارت دادگستری درخواست کرده یک بازرس مستقل برای بررسی ادعاهای اساسی و جدی کلاهبرداری، نبود صداقت و بی‌کفایتی در مدیریت، پس از فروپاشی امپراتوری رمزنگاری سام بنکمن‌فراید منصوب شود. همین امر می‌تواند راهی باشد برای اینکه وزارت دادگستری همه شواهد مبتنی بر تقلب این صرافی را جمع‌آوری کند.

در پرونده‌ای در دادگاه ورشکستگی FTX، اندرو وارا، یک متولی ورشکستگی در ایالات متحده در دادگاه عنوان کرد: «اتهامات مربوط به سوء رفتار شرکت و شکست کامل آن مستلزم بررسی فوری وقایع منجر به سقوط خیره‌کننده سه هفته پیش FTX است.»

جان ری، مدیر اجرایی صرافی مشتقات ارز دیجیتال FTX، در روز سه شنبه، 22 نوامبر 2022 در دادگاه ورشکستگی در ویلمینگتون

وارا توضیح داد‌: «شواهد معتبری وجود دارد که سوء‌مدیریت سم بنکمن‌فراید و سایر مدیران FTX را اثبات می‌کند و بر رفتارهای متقلبانه آنها صحه می‌گذارد.»

رناتو ماریوتی، دادستان سابق فدرال ایالات متحده در اظهار نظری در این خصوص عنوان کرد: «به نظر من وزارت دادگستری در تلاش است از فرایند ورشکستگی به‌عنوان راهی برای به‌دست‌آوردن شواهد تقلب، کلاهبرداری و نبود صداقت استفاده کند.»

به گفته وارا، به دلیل پیامدهای گسترده‌تری که ممکن است سقوط شرکت بر کریپتوکارنسی داشته باشد، یک بررسی کلی و مستقل به تحقیقات داخلی ترجیح داده می‌شود.

منبع CNBC
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.