راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هم‌بنیان‌گذار سابق FTX در حال راه‌اندازی یک استارتاپ رمزارزی جدید / در مسیر عبور از شریک سابق

برت هریسون، هم‌بنیان‌گذار سابق صرافی ورشکسته FTX که به‌نوعی بازوی اجرایی این صرافی در ایالات متحده بود در تلاش است با گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران، مبالغی برای راه‌اندازی یک استارتاپ جدید در حوزه رمزنگاری جمع‌آوری کند. رئیس سابق و بازوی ایالات متحده صرافی در حال سقوط FTX، در تلاش است برای یک استارتاپ جدید ارز دیجیتال پول جمع‌آوری کند.

به گزارش «راه پرداخت» به نقل از رویترز، گفته می‌شود هریسون تا به امروز حداقل با یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مذاکره و ادعا کرده که می‌تواند با دریافت شش میلیون دلار سرمایه و راه‌اندازی یک شرکت نرم‌افزاری متمرکز بر معاملات رمزارزی، ارزش این مبلغ را به ۶۰ میلیون دلار برساند.

این خبر در حالی به گوش می‌رسد که تنها چند هفته از درخواست صرافی FTX برای حمایت ایالات متحده با استناد به قانون ورشکستگی این کشور می‌گذرد. بعد از سقوط FTX،‌ سم بنکمن‌فراید، مؤسس این صرافی از سمت اجرایی خود استعفا کرد و صرافی بایننس نیز که پیش از این قصد خرید FTX را داشت پیشنهاد خود را پس گرفت و از خریداری آن انصراف داد.

بعد از ورشکستگی صرافی FTX، نقدینگی در صنعت به‌سرعت سقوط کرد و در حال حاضر برخی استارتاپ‌های وام‌دهنده نظیر BlockFi و Genesis اعلام ورشکستگی کردند و حتی زمزمه‌هایی از قصد شکایت BlockFi از صرافی FTX برای مصادره اموال آن به گوش می‌رسد.

بسیاری از شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال از زمان سقوط FTX به‌دلیل فروش دارایی‌های دیجیتال توسط کاربران و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران خطرپذیر برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های رمزارزی خود را برای یک زمستان سخت آماده می‌کنند.

اما در هر صورت شنیدن خبر راه‌اندازی یک استارتاپ کریپتویی در وضعیتی که برخی شرکت‌ها در شرف ورشکستگی هستند؛ آن هم توسط هم‌بنیان‌گذار سابق شرکتی که برخی کارشناسان آن را دلیل اصلی اوضاع نامناسب کریپتوکارنسی می‌دانند، همراه با تضاد و تناقض است.

منبع reuters
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.