راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تمایل به پرداخت آنلاین کمتر و به پرداخت موبایلی بیشتر می‌شود

شرکت پژوهشی داده‏‌های بین‏‌المللی (آی دی سی) نتایج جدید‌ترین مطالعه خود را که در آن نظر مصرف‌‏کنندگان آمریکایی را درباره روش‏‌ها و فناوری‏‌های نوین پرداخت پول جویا شده است، منتشر کرده است.

شرکت آی‏‌دی‏‌سی در مطالعه خود دریافته است که اخیراً در میان مصرف‌‏کنندگان آمریکای از محبوبیت پرداخت‏‌های آنلاین کاسته شده است و در مقابل به پرداخت‏‌های همراه تا حد کمی افزوده شده است. این نظرسنجی نشان می‌‏دهد که روش پرداخت آنلاین همچنان یکی از روش‏‌های پرکاربرد برای پرداخت است اما برای دومین سال متوالی تا حدی از محبوبیت آن کاسته شده است. حدود سه چهارم از پاسخگویان (حدود ۷۰ درصد) به آی دی سی گفته‏‌اند از روش پرداخت الکترونیک استفاده می‌‏کنند.

بر اساس این گزارش، پرداخت آنلاین نیز که در سال‏‌های قبل از رشد پرشتاب‏‌تری برخوردار بوده است، امسال به نقطه‌‏ای رسیده است که با رشد کم‏‌شتاب‏‌تری به پیش می‌‏رود. حدود یک سوم (۲. ۳۷ درصد) از پاسخگویان گفته‌‏اند از یکی از روش‏‌های پرداخت آنلاین استفاده می‌‏کنند. بیش از نیمی (۶. ۵۸ درصد) از کسانی که گفته‌‏اند از ابزارهای همراه برای پرداخت استفاده می‌‏کنند از راهکار پی‏‌پال موبایل (PayPal Mobile) به عنوان یکی از راهکارهای محبوب خود نام برده‌‏اند. روش‏‌های پرداخت آمازون و آی‏‌تونز اپل نیز از سوی ۴۰ درصد از مصرف‏‌کنندگان مورد استفاده قرار گرفته است.

جیمز وستر، معاون شرکت راهبردهای پرداخت جهانی و یکی از نویسندگان گزارش آی دی سی درباره یافته‏‌های این مطالعه گفته است: بازار پرداخت‏‌های جایگزین (پرداخت‏‌های غیرپولی) پس از یک رشد چند ساله حالا وارد مرحله‏‌ای شده است که ممکن است با رشد کندتری مورد استقبال قرار گیرد و دیگر، صِرف جایگزین بودن آن [برای جذب کاربران جدید] کافی نباشد. عرضه‏‌کنندگان [راهکارهای پرداخت] باید محصولاتی ارائه کنند که ارزشی فرا‌تر از پرداخت را دارا باشد.

منبع: همکاران سیستم / IDC

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.