راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رکورد ترافیک داخلی با شش ترابیت بر ثانیه شکسته شد/ کاربران فعال پلتفرم‌های داخلی افزایش یافت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز، 9 آذر هیئت‌دولت اعلام کرد که شب گذشته و همزمان با بازی فوتبال ایران و آمریکا با ثبت ترافیک داخلی حدود شش ترابیت بر ثانیه، رکورد تولید و مصرف ترافیک دیتا در داخل کشور شکسته شد.  همچنین زارع‌پور از رشد استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در کشور در چند هفته اخیر هم خبر داده و گفته برای نمونه حالا روبیکا بیش از 35 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

به گفته عیسی زارع‌پور از روز گذشته و به بهانه بازی ایران و آمریکا، تولید و توزیع ترافیک داخلی علاوه بر تهران در چهار شهر شیراز، مشهد، اهواز و تبریز انجام شده است.

آن‌طور که زارع‌پور توضیح داده، تنها تلوبیون شب گذشته بیش از 2.5 ترابیت بر ثانیه ترافیک داشته که تاکنون این میزان ترافیک در داخل کشور وجود نداشته است.

زارع‌پور اعلام کرد که از سال گذشته فرآیند اصلاح مهندسی شبکه در کشور آغاز شده و در این مورد توضیح داد: «این کار به این معناست که قبلاً ۹۵درصد ترافیک از تهران توزیع می‌شد، اما از سال گذشته برنامه‌ای آغاز شده تا دیتا در هشت نقطه کشور به شکل محلی توسط شبکه توزیع محتوا (CDN) ارائه شود و نیازی به رفت‌وبرگشت ترافیک اینترنت به تهران نباشد.»

در همین زمینه زارع‌پور با زیر بار رفتن چهار نقطه توزیع ترافیک جدید در چهار استان شیراز، مشهد، اهواز و تبریز گفت: «برای اولین بار برای بازی ایران و آمریکا ترافیک پلتفرم‌های داخلی از طریق چهار استان توزیع شد و ترافیک از تهران به سایر استان‌ها توزیع نشد.»

به گفته او برای اولین بار بیش از 15درصد ترافیک در همان استان‌ها تقدیم مردم شده و به تهران نیامده است. او تأکید کرد رکورد جدید ثبت‌شده، شش ترابیت بر ثانیه ترافیک تولید و مصرف‌شده در داخل کشور زده شده که بخش بیشتر آن مربوط به تلوبیون و دیگر پلتفرم‌های داخلی بوده است.

زارع‌پور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد وضعیت پلتفرم‌های داخلی گفت: «استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی خیلی خوب بوده و چهار یا پنج پیام‌رسانی که از آنها حمایت کرده‌ایم به رشد خوبی رسیده‌اند.»

طبق گفته او در حال‌ حاضر روبیکا به نزدیک 36 میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و پیام‌رسان‌های داخلی ایتا 15 میلیون کاربر فعال ماهانه دارند. بله و سروش‌پلاس نیز حدود 9.5 میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.