راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سازمان بورس همچنان عشقی مدیریت می‌شود / بالاگرفتن جنگ قدرت در تیم اقتصادی دولت سیزدهم

علی رمضانیان / با اینکه امروز صبح روابط‌ عمومی سازمان بورس طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود مجید عشقی استعفا داده و استعفای او نیز از سوی وزیر اقتصاد پذیرفته شده، دقایقی قبل خبر آمد شورای عالی بورس تصمیم گرفته فعلاً مجید عشقی در رأس امور سازمان بورس باقی بماند.

به گزارش «راه پرداخت»، این در حالی است که همه فشارها برای برکناری عشقی بود. مجلس و وزارت اقتصاد از عملکرد عشقی رضایت ندارند؛ چراکه انتقادات به عملکرد او بسیار بالاست و نتوانسته به وعده‌های دولت سیزدهم جامه عمل بپوشاند.

بر اساس این گزارش، امروز صبح روابط‌ عمومی سازمان بورس طی گفت‌وگویی با خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود که برخی موارد ازجمله مخالفت با برخی پیشنهادهای سازمان بورس برای گنجاندن در لایحه بودجه سال آینده مبنی بر حمایت از بازار از دلایل این استعفا اعلام شده است. اما نکته عجیب‌تر این‌ که در شرط ابقای عشقی هیچ اشاره‌ای به موارد اختلافی در خصوص بودجه نشده و روابط‌ عمومی سازمان بورس بدون هیچ توضیحی در این زمینه فقط گفتند که شورای‌ عالی بورس استعفای او را نپذیرفتند و تأکید کردند که هیچ یک از اعضا؛ حتی یک نفر از اعضای شورای عالی بورس استعفای مجید عشقی را نپذیرفتند.

نتیجه این موضوع هرچه باشد، نشان‌ از اختلاف شدید در تیم اقتصادی دولت بر سر جایگزینی مدیران دارد. ظاهراً تیم اقتصادی دولت سیزدهم در مورد آینده کاری خود هیچ برنامه مدونی ندارد و فعلاً رایزنی‌ها و لابی‌ها برنده تصمیمات هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.