راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر ارتباطات برای پاسخ به سوال نمایندگان در کمیسیون صنایع حضور پیدا کرد / برخی نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند

بهناز توحیدی / عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۹ آبان‌‌ماه) با حضور در کمیسیون صنایع مجلس به سوال نمایندگان در مورد کندی سرعت اینترنت و شبکه ملی اطلاعات و مسدودسازی پلتفرم‌ها پاسخ داد؛ اما برخی نمایندگان از پاسخ او قانع نشدند.

اواخر شهریورماه در صحن علنی مجلس سوال برخی نمایندگان در مورد کاهش سرعت اینترنت، اجرانشدن تکالیف قانونی شبکه ملی اطلاعات و اجرای قانون دولت الکترونیکی اعلام وصول شد. امروز عیسی زارع‌پور برای پاسخ به این سؤالات در کمیسیون صنایع حاضر شد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت‌ جام در گفت‌وگو با خبرنگار «ایلنا» در مورد سوال خود از وزیر ارتباطات گفت: «من از وزیر ارتباطات دو سوال داشتم که سوال نخست، ملی و در بحث کندی سرعت اینترنت بود که این مسئله کندی اینترنت و مسدودسازی نارضایتی زیادی در کشور ایجاد کرده است.»

او ادامه داد: «سوال دوم بنده منطقه‌ای و درباره آنتن‌دهی ضعیف موبایل و اینترنت در روستاهای حوزه انتخابیه‌ام بود که آقای وزیر هم قبول کرد ۴۷ روستا واقعاً در بحث آنتن‌دهی مشکل دارند. به نظر من توضیحات آقای وزیر قانع‌کننده نبود و سوال به صحن خواهد آمد.»

در پیگیری‌های «راه‌ پرداخت» هم سید غنی نظری، نماینده خلخال در گفت‌وگویی کوتاه با تأکید بر اینکه «مصاحبه نمی‌کند»، اعلام کرد او هم از پاسخ وزیر قانع نشده؛ اما نگفت که سوالش در چه موردی بود.

مصطفی طاهری، نماینده زنجان هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «خانه ملت» گفت: «تعدادی از نمایندگان در جریان سوال از وزیر از پاسخ‌های او قانع نشدند و سؤالات آنها به صحن علنی جهت بررسی بیشتر ارجاع شد. البته تعداد دیگری نیز از توضیحات وزیر قانع شدند.»

او در مورد جزئیات سؤالات گفت: «امروز نمایندگان در دو حوزه ملی و منطقه‌ای وزیر ارتباطات را مورد سوال قرار دادند که اغلب سؤالات ملی مربوط به شبکه ملی اطلاعات، سرعت اینترنت و پلتفرم‌ها بود و وزیر در خصوص میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات بنا به تکلیفی که شورای‌ عالی فضای مجازی از آنها خواسته بود، توضیحاتی ارائه داد. بر اساس این توضیحات، عقب‌ماندگی در این حوزه چندان نیست.»

به گفته طاهری، سؤالات منطقه‌ای نیز بیشتر در حوزه دسترسی روستاها به اینترنت بود که وزیر قول داد به طور میانگین امسال ۵۰ درصد از روستاهای باقی‌مانده بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل می‌شوند و ۵۰ درصد روستاهای باقی‌مانده نیز تا انتهای شهریورماه ۱۴۰۲ به اینترنت متصل خواهند شد.

پیش‌تر هم نمایندگان بسیاری در نطق و تذکرهای شفاهی خود در صحن علنی نسبت به‌ کندی سرعت اینترنت انتقاد داشتند. غلامرضا نوری‌ قزلجه‌، نماینده آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» نسبت به‌ کندی اینترنت و قیمت آن گفت: «ما هم به‌عنوان یک کاربر این وضعیت را لمس می‌کنیم که قیمت اینترنت افزایش‌ یافته و دسترسی‌ها هم سخت‌تر شده است. انتظار می‌رود با گذشت یک سال از عمر دولت سیزدهم، دولت زیرساخت‌ها را ارتقا‌ دهد و با افزایش پهنای باند و تسهیل دسترسی‌ها شاهد افزایش کیفیت باشیم؛ نه اینکه برعکس کیفیت استفاده از اینترنت و سرعت پایین بیاید.»

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در گفت‌وگو با «ایسنا»، وضعیت ارائه خدمات اینترنت کشور را مانند صنعت خودرو دانست و گفت: «به‌نوعی می‌توان گفت مردم پول تویوتا کمری را پرداخت می‌کنند، اما سمند تحویل می‌گیرند.»

حالا وزیر ارتباطات با توجه‌ به جلسه امروز کمیسیون صنایع هم باید برای پاسخ به سوالات در مورد کندی سرعت اینترنت و مسدودسازی در صحن علنی مجلس حاضر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.