راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بایننس از محصول شاخصی خود شامل 10 ارز رونمایی می‌کند

صرافی ارز دیجیتال بایننس (binance) در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین صرافی‌های بازار تبادل ارز دیجیتال است که در سال 2017 در کشور چین راه‌اندازی شد. بایننس در عرض پنج سال به موفقیت‌های بزرگی دست یافته که نشان از سرعت رشد بالای آن دارد. این صرافی بارها پیشروبودن خود را در این بازار ثابت کرده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این صرافی می‌توان به معاملات لحظه‌ای یا اسپات، معاملات مارجین، فیوچرز، استیکینگ، بایننس اسمارت پول، بایننس ویزاکارت، ارائه وام توسط کاربران صرافی، بایننس لیکوئید سوآپ و… اشاره کرد.

همچنین این صرافی به‌تازگی با انتشار نقشه سالانه‌اش از راه‌اندازی اولین محصول شاخصی خود در اوایل نوامبر صحبت کرده است. بر اساس سایت کوین‌مارکت‌کپ ( Coin market cap) به‌عنوان زیرمجموعه بایننس، این محصول شاخصی متشکل از 10 ارز برتر بازار ارز دیجیتال است. از ارزهای اشاره‌شده در این محصول بیت‌کوین و اتریوم هستند. همچنین این ارزها به‌صورت هم‌وزن بوده و ماهانه به‌روزرسانی خواهند شد. هدف از ایجاد این محصول، دنبال‌کردن عملکرد ارزهای برتر بازار ارز دیجیتال است. واحد پول این محصول دلار و ارزش بازار یک ارز دیجیتال، با ضرب قیمت مرجع آن به دلار در عرضه فعلی آن و در یک زمان خاص از روز محاسبه می‌شود و از طریق سیستم سرمایه‌گذاری اتوماتیک (َAuto invest) قابل سرمایه‌گذاری است.

در ایران نیز محصول مشابهی اوایل مردادماه در صرافی ارز دیجیتال ایرانی رمزینکس به نام سبد شاخصی رمزباکس معرفی شد. رمزباکس شامل 10 ارز معروف کوین‌مارکت‌کپ است و ارزها به‌صورت غیرهم‌وزن در این سبد قرارگرفته‌اند. این سبد به‌عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری به علاقه‌مندان بازار رمزارز ارائه‌ شده است. با خرید رمزباکس سرمایه‌گذاری در رمزارزها به شیوه اصولی همراه به مدیریت ریسک فراهم‌ شده است. از ویژگی‌های رمزباکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  NAV (خالص ارزش دارایی‌های سبد در هر لحظه محاسبه شده و کاربران با توجه به این مورد می‌توانند از ارزش واقعی سبد در هر لحظه باخبر شوند.)
  • ترکیب دارایی‌ها (10 ارز بیت‌کوین، اتریوم، تتر، بایننس، ریپل، کاردانو، سولانا، دوج کوین، پولکادات و ترون به نسبت ارزش بازارشان در این سبد قرار گرفته‌اند.)
  • باز تنظیم دارایی‌ها (Rebalance) (با توجه به تغییرات لحظه‌ای بازار ارزها به‌صورت روزانه ترکیب‌های وزنی رمزارزها بازتنظیم می‌شود.)
  • بازارگردانی (در رمزینکس کاربران به‌صورت 24ساعته می‌توانند خریدوفروش انجام دهند.)
  • معامله همتا به همتا (P2P)  (بازار معاملاتی رمزباکس به‌صورت همتا به همتا طراحی‌ شده تا کاربران بتوانند طبق حجم و قیمت‌های مورد نظر خودشان سفارشات را ثبت کنند.)

ارزهای موجود در رمزباکس به‌صورت ماهانه مورد بازبینی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز و تنزل رتبه ارزی، تغییرات در سبد ایجاد می‌شود.

تفاوتی که میان رمزباکس صرافی رمزینکس و محصول شاخصی صرافی بایننس دیده می‌شود، نحوه توزیع ارزهاست که در رمزینکس به‌صورت غیرهم‌وزن و در بایننس به‌صورت هم‌وزن قرار گرفته است. با توجه به مطالعات انجام‌شده سبد غیر هم‌وزن عملکرد و بازدهی بهتری نسبت به سبد هم‌وزن دارد. رمزباکس با نام اختصاری (RB10) در رمزینکس قابل خریدوفروش است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.