راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمار تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان منتشر شد / خسارت قطعی اینترنت در 24 روز برابر با 40 درصد کل تسهیلات پرداختی به دانش‌بنیان‌ها در شش‌ماه

بانک مرکزی آمار و ارقام ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را منتشر کرد. طبق اعلام این بانک تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان در شش‌ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰.۲ درصد افزایش یافته است؛ یعنی تقریباً دوبرابر.

ميزان تسهيلات پرداختي طي شش‌ماهه 1401

به گزارش روابط‌ عمومی بانک مرکزی در این مدت به ۱۴۰۴ شرکت دانش‌بنیان در قالب ۷۶۱۲ فقره تسهیلات معادل ۵۸۴.۸ هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

بيشترين تسهيلات طی شش‌ماهه 1401 از سوی بانک‌های ملت به مبلغ 102.2 هزار ميليارد ريال، تجارت به مبلغ 85 هزار ميليارد ريال و اقتصاد نوين به مبلغ 56.4 هزار ميليارد ريال پرداخت شده است.

ميزان تسهيلات پرداختی از شهريورماه 1400 تا شهريور 1401

این آمار و ارقام در حالی منتشر شده که در 24 روز گذشته به دلیل اعتراضات سراسری، اینترنت کشور دچار اختلال بوده است. طبق برآوردهای نت‌بلاکس خسارت قطعی اینترنت ایران در هر ساعت بیش از یک‌و‌نیم‌میلیون دلار برآورد می‌شود. با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان فهمید آمار خسارت به کسب‌وکارها فقط در 24 روز گذشته برابر با حدود 40 درصد از کل تسهیلات پرداختی به اکوسیستم دانش‌بنیان کشور در طول شش ماه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.