راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نتایج اولین فراخوان محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی اعلام شد

همزمان با انتشار دومین فراخوان پذیرش کسب‌وکارهای نوآور حوزه پولی – مالی در محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی، نتایج اولیه بررسی طرح‌های نخستین دوره نیز اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، پیرو انتشار نخستین فراخوان طرح‌های نوآور در بخش فناوری‌های مالی برای ورود به محیط تنظیم‌گری بانک مرکزی، دو طرح منتخب و واجد شرایط، پس از بررسی و ارزیابی‌های لازم، وارد این محیط آزمون شدند.

بر اساس این گزارش، پس از انتشار اولین فراخوان حضور فناوران مالی در سندباکس بانک مرکزی در تیرماه ۱۴۰۱، طرح‌هایی از سوی متقاضیان به دبیرخانه سندباکس ارسال شد. در ابتدا کفایت اطلاعات طرح‌ها توسط دبیرخانه بررسی و حسب لزوم با کمک متقاضیان نواقص رفع شد و در پایان این مرحله در مجموع ۱۰ طرح شرایط لازم برای ورود به مرحله ارزیابی را کسب کردند.

در مرحله ارزیابی طرح‌ها، کمیته فنی-تخصصی با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و ذینفعان حاکمیتی تشکیل شد و طرح‌ها با حضور و ارائه خود صاحبان طرح از جنبه‌های مختلف نظیر انطباق با دامنه پذیرش سندباکس، نوآورانه‌بودن طرح‌ها، وجود شکاف‌های مقرراتی و بهبود خدمات در شبکه پولی و بانکی یا توسعه سرمایه‌گذاری‌ها بررسی شدند. نظرات کمیته فنی-تخصصی پس از جمع‌بندی در جلسه شورای راهبری سندباکس مطرح شد و شورای راهبری در نهایت در این مرحله دو طرح را برای حضور در سندباکس بانک مرکزی واجد شرایط و اولویت تشخیص داد.

لازم به ذکر است که از این دو طرح، یک طرح در حوزه پرداخت (بر بستر بلاکچین) و طرح دیگر در حوزه لندتک است.

خاطرنشان می‌شود هم‌اکنون دومین فراخوان پذیرش کسب‌وکارهای نوآور حوزه پولی- مالی در محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی در حال برگزاری است. (برای دیدن متن فراخوان اینجا کلیک کنید.) در این دوره طرح‌های مرتبط با حوزه‌های Remittance، LendTech و SupTech در اولویت بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرند.

متقاضیان می‌توانند حداکثر تا 30 آبان‌ماه 1401، طرح‌های خود را به دبیرخانه این نهاد ارسال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.