راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خدمات انفورماتیک راهبر در مسیر هوشمندسازی صنعت و معدن / افزایش بهره‌وری با ابزارهای فناوری اطلاعات

گروه خدمات انفورماتیک راهبر به‌عنوان بازوی تخصصی هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فعالیت‌ در زمینه تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنعتی را در برنامه‌های خود قرار داده است. این گروه برای پیشبرد این مسئولیت اقدام به ایجاد واحد مستقل کسب‌وکاری هوشمندسازی و تحول دیجیتال کرده و برای برندینگ خدمات انفورماتیک راهبر در حوزه صنعت و معدن، شناسایی رقبا، بررسی نیازها و شناسایی دانش‌بنیان‌های فعال در نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال حضور پیدا کرد.

به گفته سید غلامرضا زین‌العابدین، معاون توسعه کسب‌وکار گروه خدمات انفورماتیک راهبر، شرکت در این واحد شبکه‌ای متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیانی که محصولاتی بالغ دارند و صاحب پروژه‌هایی انجام‌شده هستند، ایجاد کرده و با شناسایی فرصت‌های موجود در بخش صنعت و معدن، با ارائه راهکارهای نوآورانه به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های این بخش کمک می‌کند.

او با اشاره به جزئیات عناصر این پروژه گفت: «سرمایه‌گذاری غدیر یک شرکت سهامی عام است که با هفت هلدینگ در زمینه‌های مختلف صنعتی، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی و بورسی کشور است. تمرکز راهبر در مرحله اول بر ارائه راهکارهای مورد نیاز هلدینگ‌های هفت‌گانه غدیر در حوزه تحول دیجیتال و هوشمندسازی است.»

به گفته او، گروه انفورماتیک راهبر، در تمامی این حوزه‌ها در حال انجام مطالعات میدانی، استفاده از مشاوره خبرگان هر صنعت، شناسایی مشکلات و طراحی و ارائه راه‌حل‌های فناورانه متناسب است.

به اعتقاد او، هدف از تحول دیجیتال و هوشمندسازی، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و انعطاف‌پذیری در بازار رقابتی با استفاده از ابزارهای فناورانه است.

زین‌العابدین در خصوص برنامه‌های آتی شرکت راهبر گفت: «در شش ماه اخیر با اکثر هلدینگ‌های زیرمجموعه غدیر پیگیری و مذاکره انجام شده که خوشبختانه با هلدینگ برق و انرژی و حمل‌ونقل در شرف امضای قرارداد هستیم و امیدواریم در شش‌ماهه دوم سال نیز با دو الی سه هلدینگ دیگر  به جمع‌بندی و عقد قرارداد برسیم. گروه راهبر با شعار «راهبر آینده هوشمند» در افق سه سال آینده، خود را یکی از بازیگران اصلی تحول دیجیتال و هوشمندسازی در بخش صنعت دانسته و با توجه‌ به ظرفیت عظیم کشور در این حوزه، دست سایر شرکت‌ها و گروهای فعال در این زمینه را برای همکاری و هم‌­افزایی می­‌فشارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.