راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت‌ها چگونه آینده را تغییر می‌دهند؟

در سطح جهانی نحوه خرید، کار، مسافرت، معاشرت و دسترسی به خدمات در میان بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی روزمره طی دو سال گذشته تغییر کرده و پرداخت‌ها عاملی حیاتی برای این رشد بلندمدت در حال ظهور هستند.

به گزارش روابط عمومی ایران‌کیش، این تغییر شکل صنعت پرداخت به روش‌های بی‌شماری صورت گرفته است. در حالی که اقتصادهای جهانی از مبارزات همه‌گیری بهبود می‌یابند، قرار است وارد مرحله جدیدی در صنعت پرداخت شویم. اگر سال ۲۰۲۱ در مورد ایجاد کسب‌وکارها تا حد امکان قوی و انعطاف‌پذیر بود، پس احتمالاً برای ۱۸ ماه آینده تمرکز روی رشد پایدار است که از فناوری دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

مناطق مختلف در مراحل مختلف بلوغ دیجیتال هستند؛ همان‌طور که صنایع مختلف در مراحل مختلف اختلال هستند. در این گزارش پنج روند کلی؛ بدون توجه به منطقه شناسایی بیان شده که بر نحوه موقعیت کسب‌وکار در همه صنایع برای رشد در سال آینده تأثیر می‌گذارد. در اینجا این روندها و نقش پرداخت‌ها را در زنده‌کردن آنها بررسی می‌کنیم.


دیجیتال به‌عنوان یک فرهنگ


برای کسب‌وکارها، همه‌گیری، تسریع پروژه‌های دیجیتال را به یک ضرورت تبدیل کرده، نه یک انتخاب و این امر ادامه خواهد داشت، زیرا مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای از امکانات و فرصت‌هایی که خدمات دیجیتال می‌توانند ارائه دهند، آگاه می‌شوند. از نقطه‌نظر زیرساخت، یک تغییر واضح به سمت رویکرد دیجیتالی جامع وجود دارد. شرکت‌هایی که زودتر در سفر دیجیتالی‌سازی خود بوده‌اند، در مرحله‌ای هستند که ما آن را «کشف» می‌نامیم و در چند سال گذشته به سمت دیجیتالی‌سازی سوق داده شده‌اند و این باعث تغییر ذهنیت در مشاغل کوچک‌تر و متوسط می‌شود. کسب‌وکارهای هوشمند به‌ جای تلاش برای حل مسائل فردی، یا دیجیتالی‌کردن یک بخش مجزا از کسب‌وکارشان برای اینکه آن را کمتر کاغذمحور کنند، می‌پرسند: «چگونه درباره کسب‌وکار خود به‌عنوان یک کل فکر کنیم و چگونه آن را به‌وسیله فناوری فعال کنیم؟»

سپس آنهایی هستند که در مرحله تحول قرار دارند: بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در حال انجام پروژه‌های فناوری بزرگ‌تر هستند، مانند برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) برای استانداردسازی فرآیندها در سراسر سازمان خود. آنها در حال پیاده‌سازی راه‌حل‌های جدیدی هستند که فرآیندهای نقدی‌شان را خودکار می‌کند.

کسب‌وکارهایی که با دیجیتالی‌سازی جلوتر بودند – یا در ابتدا بومی دیجیتال بودند – در طول همه‌گیری در قوی‌ترین موقعیت قرار گرفتند و در آینده همچنان از مزیت حرکت اول برخوردار خواهند بود. ما این افراد را «رویاپردازان» می‌نامیم و این کسب‌وکارها اکنون در حال کاوش و ادغام فناوری‌های پیشرفته در محصولات خود هستند؛ مانند هوش مصنوعی، تصمیم‌گیری پیش‌بینی‌کننده یا بلاکچین.

آسیا و اقیانوسیه (APAC) رهبر منطقه‌ای دیجیتال به‌عنوان یک فرهنگ است. پرداخت‌های دیجیتالی، بدون تماس و مبتنی بر کد QR بیشترین نفوذ خود را در این منطقه دارند. به این دلیل که بسیاری از کشورها مستقیماً از پول نقد به دیجیتال رفتند و از مرحله کارت بدهی/ اعتباری صرف نظر کردند. APAC همچنین خانه ابربرنامه‌هایی مانند Wechat و Alipay است که بر ادغام چندین سرویس دیجیتال و فیزیکی ازجمله پرداخت‌ها در یک پلتفرم تسلط دارند. ما شاهد شتاب‌گرفتن این جنبش در سایر مناطق؛ به‌ویژه قاره آمریکا هستیم. بسیاری از کسب‌وکارها در طول همه‌گیری گسترش یافته‌اند و در حال گسترش به مناطق جدید برای ایجاد اکوسیستم خود هستند. برای مثال در آمریکای لاتین، Rappi به‌عنوان یک برنامه تحویل شروع به کار کرد، اما در حال حرکت به سمت ارائه خدمات مالی برای ایجاد شالوده اکوسیستم خود است.


هر چیزی به‌عنوان یک سرویس


بومی‌های دیجیتال و رؤیاپردازان ذکرشده در بالا پیشگام رشد مدل‌های As-a-Service هستند و به موجب این فناوری کالاها و خدمات به‌راحتی در دسترس قرار می‌گیرند.

به یک برنامه فوق‌العاده مانند Grab در APAC فکر کنید. آنها مانند اوبر شروع به کار کردند و به کاربران امکان رزرو سفر به خانه را ارائه دادند، اما از آن زمان به این سو رشد کرده‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند غذا سفارش دهند تا در خانه غذا بخورند، بیمه مسافرتی بخرند یا هزینه را پرداخت کنند.

همان‌طور که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها به طور یکسان به دنبال افزایش شخصی‌سازی، انعطاف‌پذیری و راحتی در کالاها و خدمات مورد نظر خود هستند، مدل‌های خدماتی به رشد خود ادامه خواهند داد. رشد مدل‌های As-a-Service به دلیل کارایی‌هایی که ایجاد می‌کنند، هفت‌برابر رشد شرکت‌های سنتی است. همان‌طور که آنها رشد می‌کنند، می‌توانند اکوسیستم‌های منسجمی را روی پلتفرم‌های با استفاده آسان ایجاد کرده و راه‌حل‌های مختلف را با هم ترکیب کنند.


پرداخت‌ها به‌‌عنوان عامل درآمد


پرداخت‌ها از بخش ضروری یک کسب‌وکار به بخشی تبدیل می‌شوند که به طور فعال ارزش و جذابیت را برای مصرف‌کنندگان و زنجیره‌های تأمین می‌افزاید. اکنون بسیاری از شرکت‌ها به پرداخت‌ها به‌عنوان راهی برای متمایز ساختن خود از رقبا، بهبود تجربه کاربری و درآمدزایی نگاه می‌کنند.

پرداخت‌ها در حال حاضر مستقیم به رشد شرکت کمک می‌کنند و این تا حدی ناشی از افزایش اشتراک‌های گفته‌شده است که در آن تعداد زیادی از شرکت‌ها با مدل‌های مستقیم به مصرف‌کننده یا مبتنی بر اشتراک مهاجرت می‌کنند و پرداخت‌ها نه‌تنها اهرم‌های حیاتی برای فعال کردن آن محورها هستند؛ بلکه برای کمک به اطمینان از کارایی عملیاتی پس از ساخته‌شدن محورها کلیدی هستند.


همسویی سرمایه در گردش و نقدینگی


سرمایه در گردش و نقدینگی همواره نکته‌ای کلیدی برای متخصصان امور مالی و خزانه‌داری بدون توجه به اندازه شرکت آنها بوده و خواهد بود. از آنجا که الگوهای کاری و زنجیره‌های تأمین در پی همه‌گیری تکامل می‌یابند، کسب‌وکارها ممکن است مجبور شوند استراتژی‌های سرمایه در گردش و نقدینگی خود را تنظیم کنند تا اطمینان یابند که می‌توانند از پس استانداردهای جدید و استراتژی‌های رشد کسب‌وکار خود برآیند.

با بهبود اقتصاد و افزایش تقاضا، بسیاری از کسب‌وکارها نتوانسته‌اند موجودی خود را به سطح قبل از همه‌گیری بازگردانند. بهترین شیوه‌ها باعث شده خزانه‌داران روی دید، چابکی و انعطاف‌پذیری تمرکز کنند. تقویت انعطاف‌پذیری نه‌تنها به معنای پیش‌بینی و آزمودن استرس سناریوهای سرمایه در گردش است، بلکه تمرکز بر تثبیت زنجیره تأمین و تأمین‌کنندگان کلیدی است.

استراتژی زنجیره تأمین نقش بزرگی را به‌عنوان بخشی از این تثبیت به دو صورت بازی می‌کند: دور شدن از استراتژی‌های یک‌اندازه و راه‌حل‌های چسب زخم که در دو سال گذشته به کار گرفته شده‌اند و حرکت به سمت یک استراتژی هدفمند.


ایجاد استراتژی ESG برای کسب‌وکار


مفهوم محیطی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) و پتانسیل آن برای تأثیر مثبت بر کسب‌وکارها در یک مطالعه برجسته در سال ۲۰۰۵ با نام «چه کسی اهمیت می‌دهد برنده می‌شود» معرفی شد. ملاحظات ESG به جریان اصلی و هسته استراتژی شرکت‌ها تبدیل شده است. جنبه‌های مختلف ESG وزن و اهمیت متفاوتی در جغرافیای مختلف دارند. برای مثال در اروپا، عوامل محیطی به‌عنوان مهم‌ترین عوامل در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که شرکت‌های آمریکایی بیشتر بر عوامل اجتماعی مانند تنوع، برابری، و جامعیت تمرکز می‌کنند. در سرتاسر جهان، مقرراتی در راه است که دستور کار ESG را پیش خواهد برد. در اروپا، مقررات جدید افشای مالی پایدار اتحادیه اروپا شاهد سخت‌تر شدن الزامات افشا خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که سرمایه‌گذاران می‌توانند مشخصات پایداری سرمایه‌گذاری‌های مختلف را با وضوح بیشتری مقایسه کنند.

منبع ایران کیش
نویسنده / مترجم روابط عمومی ایران کیش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.