راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری فینوتک با نرم‌افزار جامع صندوق‌های بورسی؛ رایان‌هم‌افزا شروع شد

شرکت فینوتک از آغاز همکاری‌اش با شرکت رایان هم‌افزا خبر داد. این توافق‌نامه همکاری که به‌تازگی در شهریورماه ۱۴۰۱ نهایی شده، خبر خوبی برای فعالان بازار سرمایه است. از این‌ پس سرویس‌های بانکی، اعتبارسنجی و خدماتی در نرم‌افزارهای جامع رایان‌هم‌افزا در دسترس کاربران این شرکت قرار خواهد گرفت.

پلتفرم فینوتک با هدف فراهم‌کردن امکان استفاده‌ نرم‌افزارهای غیربانکی از خدمات بانکی، از شروع همکاری با شرکت رایان‌هم‌افزا، که نرم‌افزارهای کاربردی در بازار سرمایه ارائه می‌دهد خبر داد. رایان‌هم‌افزا بیش از ۱۶ سال است که در بازار سرمایه ایران فعالیت دارد و اطلاعات تجمیع‌شده و نرم‌افزارهای کاربردی را به کارگزاری‌های بورس، بورس‌کالا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد.

فعالان بازار سرمایه با بهره‌مندی از امکانات بانکداری باز، از این‌ پس می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه، اینترنت‌بانک یا سایر اپلیکیشن‌ها، در نرم‌افزارهای رایان‌هم‌افزا که پیش‌ از این نیز استفاده می‌کردند، به خدمات مالی و بانکی دسترسی داشته باشند.

APIهای فینوتک امکان انجام هرگونه فرایند بانکی – حسابی، اعتبارسنجی، احراز هویت، استعلامی و تبدیلی را در این نرم‌افزار فراهم کرده است.

از این‌ پس ابطال اوراق مشارکت کاربران صندوق‌های بورسی و تسویه مبالغ آن با وب‌سرویس‌های واریزی و استعلام شبا در نرم‌افزار رایان‌هم‌افزا قابل‌ انجام است. این قابلیت باعث افزایش سرعت و دقت تسویه‌ها می‌شود. همچنین فرایند ثبت‌نام کاربران جدید صندوق‌ها با سرویس‌های احراز هویت به‌صورت غیرحضوری امکان‌پذیر خواهد بود.

پیشرفت بانکداری باز (Open Banking) در کشورهای توسعه‌یافته منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌های کسب‌وکارها و ایجاد جریان‌های درآمدی جدید برای آنها شده است. رایان‌هم‌افزا و فینوتک گام جدیدی برای آینده‌ روشن‌تر بازار سرمایه برداشته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.