راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت مالیات نقل‌وانتقال خودرو با اپلیکیشن آیتول

آیتول به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات یکپارچه خودرویی، امکان استعلام و پرداخت مالیات نقل‌وانتقال خودرو را از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن خود، فراهم کرد.

به گزارش آیتول، این خدمت از اوایل تیرماه، در راستای تحقق وعده این برند که پاسخ به دغدغه‌های خودرویی کاربران است، در سبد محصولات آیتول قرار گرفته است. کاربران می‌توانند در کنار استعلام و پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض سالیانه، عوارض بین‌شهری و… مالیات نقل‌وانتقال خود را با آیتول پرداخت کنند.

کاربرانی که قصد دارند مالیات نقل‌وانتقال خودروی صفر یا کارکرده خود را از طریق آیتول پرداخت کنند، می‌توانند پیش از آغاز فرایند تعویض پلاک، وارد این سامانه شوند و مبلغ مالیات را استعلام و پرداخت کنند. این فرایند در سه مرحله انجام می‌شود و کمتر از یک دقیقه زمان می­‌برد. مبلغ پرداختی کاربر نیز تا ۲۴ ساعت پس از پرداخت در حساب سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت. 

مزیت پرداخت مالیات نقل‌وانتقال خودرو از طریق آیتول، تسهیل در روند پرداخت مالیات خودرو است؛ چرا که این فرایند به طور معمول نسبتاً پیچیده است و به‌راحتی و با یک جستجوی ساده در دسترس کاربران قرار ندارد.

جزئیات مالیات بر نقل‌وانتقال خودرو و جدول مالیات انواع خودرو در سال ۱۴۰۱، در سامانه آیتول به طور دقیق شرح داده شده است و کارمزد ارائه این خدمت نیز حدود نیم درصد (بر مبنای پایه ۵ هزارتومان) محاسبه می­‌شود.

در سال‌های قبل، خریدار و فروشنده خودرو ابتدا تعویض پلاک را انجام داده و سپس هنگام مراجعه به دفاتر اسناد رسمی جهت انتقال سند، این مالیات را پرداخت می‌کردند؛ اما بر اساس قانون جدید پس از پرداخت مالیات بر نقل‌وانتقال خودرو، امکان تعویض پلاک فراهم می‌­­شود.

آیتول به‌عنوان سامانه یکپارچه و جامع‌ترین بستر آنلاین مدیریت پرداخت و خدمات خودرویی، هم اکنون پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن در حوزه خدمات آنلاین خودرو است که از طریق سرویس‌های صنوبر، کارپرداز و آیتول بیزینس، خدمات جامع و نوآورانه‌ای را در راستای حل چالش‌های شهری کاربران ارائه می‌دهد.

آیتول
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.