راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

SCF، محصول مشترک ایران‌کیش و بانک تجارت در نمایشگاه کسب‌وکار به نمایش گذاشته شد

شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش در نخستین نمایشگاه کسب‌وکار ایران که با محوریت دانش‌بنیان برگزار شد، محصول SCF خود و بانک تجارت را به نمایش گذاشت. SCF یا (Supply chain finance)  پلتفرمی در جهت تأمین نقدینگی زنجیره‌های تأمین است.

به گزارش روابط عمومی ایران‌کیش، این پلتفرم به‌عنوان یکی از نوآوری‌های مالی جدید، خدمتی است که فقط مؤسسات مالی حرفه‌ای قادر به تأمین آن هستند.

SCF به معنای فراهم کردن پول و جریان‌های نقدی جهت انجام فرایندهای مختلف یک سازمان یا شرکت است؛ جریان مالی که از سوی یک بانک برای زنجیره تأمین یک سازمان یا شرکت شکل می‌گیرد. سازوکار تأمین مالی لازم میان بانک با شرکت مذکور (زنجیره تأمین) نیاز به زیرساخت‌های فنی دارد که ایران‌کیش آن را فراهم کرده است.

این رویکرد حاصل اتحاد مدیریت مالی و مدیریت زنجیره تأمین است. در نخستین گام در راهکار SCF ایران‌کیش، بانک تجارت و ساپکو این پلتفرم را اجرایی کرده‌اند و شرکت ایران‌کیش بستر و زیرساخت تبادل مالی زنجیره تأمین ساپکو را از سوی بانک تجارت فراهم کرده است. بانک تجارت جریان نقدینگی لازم برای ساپکو را ایجاد و ساپکو از این نقدینگی بهره می‌برد. ایران‌کیش آمادگی این را دارد تا برای سایر بانک‌ها و شرکت‌ها نیز چنین امکانی را فراهم کند.

نخستین نمایشگاه خدمات کسب‌وکار ایران با رویکرد دانش‌بنیان در محورهای خدمات تأمین مالی برای کسب‌وکارها، خدمات تدوین طرح و کسب‌وکارها، ارائه مشاوره برای تأمین مالی و پیگیری بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و خدمات مشاوره برای حمایت‌های دولتی جهت تأمین مالی کسب‌وکارها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.