راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمیسیون‌های موضوعی نصر تهران تشکیل و رؤسای آنها انتخاب شدند

9 کمیسیون موضوعی هیئت مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تشکیل و روسای آنها نیز توسط هیئت مدیره دوره ششم انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، بر اساس مفاد ماده 11 آیین‌نامه تشکیل و فعالیت کمیسیون‌های این سازمان، 9 کمیسیون‌های موضوعی توسط کارگروه اصلاح ساختار کمیسیون‌های سازمان پیشنهاد و طی بررسی این موضوع در جلسات هیئت‌مدیره، کمیسیون‌های موردنظر تصویب و رؤسای آنها نیز انتخاب شدند.

کمیسیون‌های موضوعی به شرح زیر است:

کمیسیون مالیات (اجرایی)

باهدف رایزنی و ایجاد تعامل مؤثر با سازمان امور مالیاتی، با ایجاد کارگروه‌های مشترک و ارائه پیشنهادات به این سازمان در راستای پیگیری مسائل و مشکلات حوزه فاوا در زمینه مالیات و عوارض، مدیریت حضور در هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر مالیات و پیگیری موضوعات جاری اعضا دراین‌خصوص تشکیل شده است.

کمیسیون بیمه (اجرایی)

باهدف رایزنی و ایجاد تعامل مؤثر با سازمان تأمین اجتماعی، با ایجاد کارگروه‌های مشترک و ارائه پیشنهادات به این سازمان در راستای پیگیری مسائل و مشکلات حوزه فاوا در زمینه بیمه، مدیریت حضور در هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر بیمه، و بررسی درخواست‌های وارده در خصوص تأیید قراردادهای موضوع ماده 38 تشکیل شده است.

کمیسیون حقوقی (اجرایی)

هدف از تشکیل ین کمیسیون ارائه پیشنهاد و نظرات مشورتی برای رفع مشکلات حقوقی و خلاهای حوزه‌هایی نظیر موضوعات مرتبط با مالکیت معنوی، احراز هویت، حفاظت از اطلاعات کاربران، حفاظت داده و …، بررسی قوانین و مقررات و چارچوب‌های ارجاعی از سایر کمیسیون‌ها و یا نهادهای دولتی و حاکمیتی، تلاش برای ارتقای روال‌های داوری و حل اختلاف اعضا با اعضا و دولت است.

کمیسیون خدمات رفاهی (اجرایی)

این کمیسیون باهدف بررسی و اجرای سازوکارهایی باهدف ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی به پرسنل اعضای سازمان شامل مذاکرات جهت اخذ تخفیفات گروهی خدماتی یا بیمه تکمیلی، برگزاری رویدادهای ورزشی و فرهنگی و پیگیری ایجاد امکانات برای استفاده کارکنان اعضای سازمان تشکیل شده است.

کمیسیون صادرات و توسعه بازار بین‌الملل

هدف از تشکیل این کمیسیون شناسایی و توسعه بازارهای جدید خارجی، مذاکرات با دولت‌ها و اتاق‌های بازرگانی جهت زمینه‌سازی برای ورود به بازارهای آنان، قوانین و مقررات صادرات، تعرفه‌های بازرگانی، پیگیری و هماهنگی مشارکت اعضا در نمایشگاه‌ها و همایش‌های برون‌مرزی و برقراری ارتباط با انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی در دیگر کشورها است.

کمیسیون استاندارد

هدف از تشکیل این کمیسیون تبیین و ترویج استانداردها، مقررات و چارچوب‌ها در حوزه فاوا، تدوین الزامات زیرساختی و توسعه‌ای (الزامات امنیتی، احراز، پرداخت، نگهداری داده‌ها)، تعرفه‌ها، موضوعات مرتبط باکیفیت محصولات و خدمات شرکت‌های عضو و الزامات توافقنامه‌های سطح خدمت (SLA)، مسائل زیست‌محیطی، ایمنی و سلامت است.

کمیسیون منابع انسانی

این کمیسیون باهدف پوشش مسائل مرتبط با آموزش‌های غیرفنی، ارتباط با دانشگاه‌ها، توانمندسازی نیروی انسانی، قوانین کار و نیروی کار، کدهای اخلاقی و رفع تبعیض‌های شغلی تشکیل شده است.

کمیسیون توسعه اقتصاد دیجیتال

هدف از تشکیل این کمیسیون برنامه‌ریزی توسعه بازار داخلی شرکت‌ها، تسهیل شرایط و رفع موانع کسب‌وکارها در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، ارتقای سطح کیفیت و همه‌گیری خدمات و محصولات فناوری اطلاعات، نهادینه‌کردن استفاده اثربخش از فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان الزامی‌ترین و اصلی‌ترین ابزار توسعه در سازمان‌ها و به تفکیک هریک از زیست‌بوم‌های اصلی (صنایع، تجارت، خدمات، دولت و…) است.

کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی

این کمیسیون نیز باهدف تعامل با بانک‌ها، صندوق‌ها، نهادهای حمایتی و سازمان‌های دولتی جهت تسهیل دریافت خدمات مالی و بانکی و تسهیلات برای شرکت‌های عضو، تعامل با شرکت‌های سرمایه‌گذاری، جمع‌سپاری و فعالین دیگر حوزه‌های تأمین مالی جهت رشد و ارتقای میزان و روش‌های تأمین مالی پروژه‌ها و توسعه محصولات حوزه فاوا تشکیل شده است.

از اهداف دیگر تشکیل این کمیسیون می‌توان به تعامل با سازمان بورس، بانک مرکزی و دیگر نهادهای رگولاتور مرتبط با حوزه تأمین مالی و تسهیلات، تبیین راهکارهای افزایش تاب‌آوری مالی و اقتصادی شرکت‌های عضو، قواعد و چارچوب‌های ادغام و تملیک در حوزه فاوا و موارد مرتبط با رقابت و انحصار اشاره کرد.

گفتنی است نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی به همراه نفرات موظف، مشاوران و صاحب‌نظران حوزه فعالیت کمیسیون به پیشنهاد هیئت‌مدیره و صلاحدید رئیس هر کمیسیون اعضای این تشکیل‌دهنده این کمیسیون‌ها را تشکیل می‌دهند.

همچنین در جلسه پیشین هیئت‌مدیره که در روز یکشنبه، 23 مردادماه برگزار شد، رؤسای کمیسیون‌های موضوعی انتخاب شدند:

  • کمیسیون مالیات؛ سید محمدعلی شریفی‌الحسینی
  • کمیسیون بیمه؛ مازیار نوربخش
  • کمیسیون خدمت رفاهی؛ اشکان امیرزاده ابراهیمی
  • کمیسیون صادرات و توسعه بازار بین‌الملل؛ حسین زارعان
  • کمیسیون استاندارد؛ سیدعلی آذرکار
  • کمیسیون منابع انسانی؛ صائبه سلوکی
  • کمیسیون توسعه اقتصاد دیجیتال؛ حمید بهنگار
  • کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی؛ علیرضا خداکرمی

لازم به ذکر تصمیم‌گیری در مورد کمیسیون موضوعی حقوقی به نشست آتی هیئت‌مدیره موکول شد.

منبع گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.