پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مردم 11 میلیون و 700 هزار بار برای سبد کالا پیامک زدند/ 10 میلیون تماس با کد دستوری
11 میلیون و 700 هزار پیامک در 2 روز برای استعلام از وضعیت سبد کالا به سامانه 5000499 ارسال شد؛ علاوه بر این شهروندان با بیش از 10 میلیون تماس با کد دستوری رایگان تلاش کردند تا از وضعیت سبد کالای خود مطلع شوند.
از روز جمعه با صدور اطلاعیه وزارت صنعت در باره طرح توزیع سبد کالا، سامانه پیامکی 5000499 برای استعلام از وضعیت تعلق گرفتن یا نگرفتن سبد کالا به شهروندان اعلام شد. هنوز زمان زیادی از این اعلام نگذشته بود که سیل پیامکها به سوی این سامانه روان شد و بعد از چند ساعت سامانه یادشده از کار افتاد و از سوی اپراتور پیامک انبوه اعلام شده که شلوغی سرور دلیل بروز این اختلال است.
با وجود اختلال در این سامانه پیامکی، بهمن حاجعلی مدیر اجرایی طرح سبد کالایی میگوید که در دو روز گذشته سامانه پیامکی 5000499 بیش از 11 میلیون و 700 هزار مراجعه داشته است.
با بروز اختلال در سامانه 5000499 این بار کد دستوری رایگانی از طریق سامانه USSD با شماره #799* از سوی وزارت صنعت برای استعلام از وضعیت سبد کالا معرفی شد که بنا به گفته مدیر اجرایی سبد کالا بیش از 10 میلیون تماس نیز از این طریق برقرار شده تا مردم از دریافت و یا عدم دریافت سبد کالا مطلع شده و یا برای دلایل عدم دریافت کد پیگیری دریافت کنند.
منبع: فارس