راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره شصتم هفته‌نامه کارنگ به همراه دو ضمیمه منتشر شد

کارنگ که هر هفته به مهم‌ترین مسائل اقتصاد نوآوری ایران و جهان می‌پردازد و با چهره‌ها و فعالان کسب‌وکار حوزه اقتصاد نوآوری گفت‌وگو می‌کند به شصتمین شماره خود رسیده است.

کارنگ در شصتمین هفته انتشارش، دو رسانه دیگر را هم در کنار خودش توزیع کرده است؛ سی‌امین شماره رمزارز که رسانه چاپی و رسمی حوزه کریپتوکارنسی ایران است و دومین شماره رسانه چاپی «بیمه دیجیتال».

در کارنگ شصتم، مهدی شریعتمدار مدیرعامل کسب‌وکار جیبیت از آمارهای خیره‌کننده‌شان گفته است. به گفته شریعتمدار جیبیت، یکی از مهم‌ترین بازیگران صنعت پرداخت آنلاین کشور است و چیزی حدود ۲۷ درصد گردش آنلاین کشور را در اختیار دارد. همکاری با برندهای بزرگی چون اسنپ و صرافی‌های دیجیتال باعث شده تا جیبیت ازنظر حجم گردش بانکی حتی از ده بانک کشور هم بزرگ‌تر باشد.

کارنگ این هفته نگاهی انتقادی به ماجرای به‌ظاهر کم‌اهمیت اما تلخ لغو یک کنسرت در کارخانه نوآوری کرده است. مکانی که روزگاری با رویکرد «امیدبخشی» به جوانان اقتصاد نوآوری راه افتاده بود. به نظر می‌رسد انفعال معاونت علمی در ماجرای صیانت و اوضاع وخیم این روزهای اینترنت به اداره مکان‌های نوآوری کشور هم سرایت کرده است تعرض به کارخانه نوآوری یعنی خوشحال کردن آن‌ها که آن‌سوی آب‌ها نشسته‌اند و می‌گویند استارتاپ‌های ایرانی یا وابسته به حکومت‌اند یا نهایتاً شکست می‌خورند و این خیانتی است در حق کسب‌وکارهای نوآور.

در این شماره از کارنگ گزارش‌ها، خبرها و تصاویری از نمایشگاه فاینکس و رویداد فیناپ و صبحانه سلامت انجمن الکترونیک و دیگر برنامه‌های مهم هفته را مطالعه می‌کنید.

در «رمزارز» این شماره عکس محمد علی‌محمدی که بنیان‌گذار اوکی‌اکسچنج است را روی جلد می‌بینید. او از تجربه سرمایه‌گذاری روی اتریوم ۸ دلاری تا روزهای سخت بازار و به بلوغ رساندن یک کسب‌وکار را، در یک گفت‌وگوی تحلیلی با کارنگ در میان گذاشته است.

گزارشی از رونمایی آرتانیوم که پلتفرم خریدوفروش ان‌اف‌تی آثار هنری است به همراه گفت‌وگویی با قائم‌مقام مدیرعامل والکس و پروفایلی از فریار شیرزاد که مرد اول رگولاتوری رمزارز در بخش خصوصی کریپتوکارنسی آمریکاست از دیگر مطالب اصلی رمزارز این شماره است.

هفته‌نامه کارنگ و رمزارز را می‌توانید به صورت رایگان از سایت هفته‌نامه کارنگ دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.