راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیت‌کوین 10 هزار دلاری یا 30 هزار دلاری؟ / نظرسنجی بلومبرگ از 950 سرمایه‌گذار رمزارزها داده‌های جالبی از آینده این بازار دارد

بلومبرگ یک نظرسنجی با حضور 950 سرمایه‌گذار حوزه رمزارز انجام داده که نتایج آن قابل توجه از آب درآمده است؛ نظرسنجی‌ای که شامل دو دسته سرمایه‌گذاران سازمانی و سرمایه‌گذاران خرد است که همه آنها در سبد خود بیت‌کوین داشته‌اند.

نتایج کار بخش تحقیقاتی بلومبرگ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد به نسبت سازمانی‌ها، نگاه خوش‌بینانه‌تری به بازار و آینده قیمت بیت‌کوین دارند. در حالی که قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته کمی سیگنال‌های امیدوارکننده‌ای از خود نشان داده، اما تا اینجا 70 درصد از رکورد قیمتی خود در چند ماه گذشته عقب‌نشینی کرده است.

یافته مهم این نظرسنجی این است که حدود 60 درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند که احتمال اینکه بیت‌کوین 10 هزار دلاری شود، برای آنها بیشتر از این است که بیت‌کوین مجدداً به 30 هزار دلار برگردد. یکی دیگر از نتایج این نظرسنجی این است که 25 درصد سرمایه‌گذاران در آن که همگی سرمایه‌گذار بیت‌کوین هستند، فکر می‌کنند که رمزارزها «به‌دردنخور» هستند! در بین سرمایه‌گذاران سازمانی اما 18 درصد چنین عقیده‌ای داشتند. در بین سازمانی‌ها 32 درصد گفته‌اند با اینکه به موضوع با ذهنی باز نگاه می‌کنند، اما کمی درباره رمزارزها بدبین هستند.

نکته جالب ‌توجه دیگر اینکه 28 درصد پاسخ‌دهندگان اعتقاد دارند که رمزارزها آینده صنعت مالی هستند.

منبع هفته‌نامه کارنگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.