راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد مطرح کرد / جایگاه BNPL در زندگی روزمره مردم چیست؟

محمدحسین کاشی، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در رویداد فیناپ به توضیح جایگاه BNPL در زندگی روزمره مردم پرداخت و توضیح داد:«سه عامل مهم که در تقویت این جایگاه تاثیر داشته، گرایش به وام‌های خرد، کرونا و تصمیم‌گیری در خرید است. مهم‌ترین آیتم در BNPL امکان دریافت وام کوچک بدون بهره و بسیار سریع است.»

او ادامه داد:«تجربه سنتی نسیه در زندگی روزمره مردم ایران درک ملموسی از BNPL به‌عنوان یک ابزار مدرن ایجاد کرده است و مشتری برای طی کردن مسیر BNPL با ثبت اطلاعات خود توسط کارگزار یا بانک مورد سنجش اعتبار قرار می‌گیرد.»

به گفته کاشی میزان گردش مالی BNPL در خرده فروشی آمریکا بیش از 99 میلیارددلار است و کرونا نیز محرک قوی بوده؛ به‌طوری که 51 درصد از مصرف کنندگان در دوره کرونا به سمت این سرویس رفته‌اند و میزان گردش مالی BNPL در آمریکا از 20 میلیارددلار در سال 2019 به 99 میلیارددلار در 2021 رسیده است. هرچند این سرویس آثار دیگری نیز از جمله به هم خوردن نظم مالی خریداران و افزایش خریدهای غیرضروری دارد.

مدیرعامل شرکت سداد عنوان کرد:«تاریخچه عملکرد BNPL از ابتدای عرضه نشان می‌دهد، میزان استفاده از این سرویس برای لباس با سهم 47 درصدی بیش از همه بوده و 44 درصد هم برای کالای الکترونیک از این سرویس استفاده کرده‌اند.»

او تاکید کرد:«در مسیر توسعه BNPL در ایران پرسش‌های اساسی وجود دارد که می‌توان درمورد آنها هم‌فکری کرد. اینکه چرا مشتری به BNPL نیاز دارد و چه زمینه‌هایی موجب رضایت در لحظه و در طول زمان مشتریان می‌شود؟ و همچنین چه گزاره‌هایی موجب می‌شود که اخلاق BNPL در صنعت گسترش پیدا کند؟»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.