راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آی‌تی‌ساز در نمایشگاه بورس،بانک و بیمه از محصولات جدید خود رونمایی می‌کند / از همکاری با بانک مسکن تا ایجاد نئوبانک

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با حضور فعالان این صنعت از 2 تا 5 مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

اپراتور دانش‌بنیان آی‌تی‌ساز هم با حضور در این نمایشگاه قصد دارد دستاوردهای خود در حوزه فناوری‌های مرتبط با بورس، بانک و بیمه مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش بگذارد.

میرمیثم سیدی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آی‌تی ساز با تأکید بر اینکه این نمایشگاه فرصتی برای تعامل و ارتباط مؤثر فعالان صنعت بورس، بانک و بیمه است، دلیل اصلی حضور آی‌تی ساز در این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن دستاوردهای این مجموعه در حوزه‌های متفاوت از جمله پروژه مشترک آی‌تی‌ساز با بانک مسکن در حوزه نئوبانک‌ و نخستین شبکه ارائه خدمات شعب بانک در دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد.

سیدی با بر شمردن سه شاخص اصلی که منجر به حضور آی‌تی‌ساز در این نمایشگاه شده، اعلام کرد: «زیرساخت اختصاصی بانکداری دیجیتال و خدمات شعب، علاوه بر بانک مسکن، برای کلیه بانک‌ها فراهم شده تا بدون نیاز به راه‌اندازی شعب جدید، خدمات خود را از طریق  7000 دفتر پیشخوان دولت و دفاتر کاریابی توسط اپراتور آی تی ساز به هم‌وطنان ارائه دهند.»

او همچنین تأکید کرد که مشابه این روند پیش‌ازاین در 15 کارگزاری بورس هم اجرایی شده است.


توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی با آی‌تی‌هاب 


مدیرعامل آی‌تی‌ساز با اشاره به اینکه پیش‌ازاین پلتفرمی برای ارائه مشترک خدمات دولت، قوه قضائیه و بانکداری در کنار 40 خدمت هوش مصنوعی وجود نداشته است، گفت: «آی‌تی‌هاب راه‌اندازی شده و از دیجی‌کالا تا شهرداری‌ها به آن متصل هستند. همچنین همه کسب‌وکارها امکان استفاده از این پلتفرم Open AI & API را دارند.»

سیدی با تأکید بر اینکه اولویت آی‌تی‌هاب استفاده از هوش مصنوعی است، این روند را راهی برای جلوگیری از خروج اطلاعات کشور به دلیل استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی خارجی و غیربومی عنوان کرد. لازم به ذکر است در مدت نمایشگاه این سرویس با تخفیف 25 درصدی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل آی‌تی‌ساز با اشاره به اینکه، ارائه خدمات و محصولات آی‌تی‌ساز در این نمایشگاه سومین شاخص برنامه‌ریزی برای حضور در بین صنعتگران این حوزه و علاقه‌مندان به صنعت بورس، بانک و بیمه است، گفت: «بیش از 60 عنوان محصول در حوزه هوش مصنوعی و 10 لایسنس از محصولات ارزش‌گذاری شده دانش‌بنیان در حوزه بانکداری دیجیتال،  از جمله شبکه ارائه خدمات شعب، سفته و برات الکترونیکی، باشگاه مشتریان و همچنین پلتفرم‌ها و زیرساخت‌های نئوبانک در این نمایشگاه ارائه خواهند شد.»


توسعه شبکه خدمات شعب بانک‌ها


سیدی با اشاره به اینکه روز سوم مرداد پروژه ملی برای دسترسی آسان مردم به خدمات بانکداری رونمایی می‌شود، گفت: «در این پروژه بیش از 4 هزار شعبه بانکداری الکترونیکی به شعبات بانک مسکن در این پروژه اضافه خواهد شد. این روند منجر خواهد شد تا دسترسی مردم به شعب بانک مسکن گسترش پیدا کند و  قطعاً برای دیگر بانک‌هایی که شعب کمتری دارند جذاب خواهد بود.»

مدیرعامل آی‌تی‌ساز با اشاره به اینکه نبود شعبه فیزیکی دیگر اهمیت بالایی نخواهد داشت، گفت: «این همکاری مشترک در حوزه بانکداری الکترونیک از آنجایی دارای اهمیت است که منجر به دسترسی عادلانه همه شهروندان به سرویس‌های بانک مورد نظرشان خواهد شد.»

به گفته سیدی این نمایشگاه فرصتی است تا نهادها، سازمان‌های دولتی و ارگان‌ها و همچنین کسب‌وکارهای خصوصی از زیرساخت گسترده‌ای که در حوزه هوش مصنوعی برای صنعت بورس، بانک و بیمه آماده شده، آگاه شوند.

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از 2 تا 5 مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور فعالان و علاقه‌مندان به این صنعت برگزار خواهد شد و فرصتی است تا بازیگران این صنعت به تعامل گسترده‌تر با یکدیگر بپردازند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.