راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محدودیت مکانی استقرار مراکز ماینینگ و نیروگاه‌های تجدیدپذیر به تعلیق درآمد

وزارت نیرو طی یک ابلاغیه، الزام قرارداشتن استقرار نیروگاه‌های تجدیدپذیر و مراکز استخراج رمزارز در محدوده یک شرکت توزیع نیروی برق را برای دو سال تعلیق کرد.

پیش از این، مصوباتی برای نحوه فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارز و استفاده از برق ارائه شد که براساس تبصره  یک آن، در خصوص نیروگاه‌های متصل به شبکه توزیع تا زمان ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت نظارت بر «قراردادهای دو جانبه» بین نیروگاه‌ها و مشترکان واقع در مناطق مختلف کشور، طرفین قرارداد دو جانبه باید تنها در حوزه یک شرکت توزیع واحد قرار می‌گرفتند.

این مصوبه مورد اعتراض فعالان صنعت ماینینگ بود. استدلالی که ماینرها در مخالفت با این مصوبه مطرح می‌کردند، این بود که جریان انرژی تجدیدپذیر پیوسته و هموار نیست و این امکان وجود ندارد که یک مرکز استخراج از نیروگاه تجدیدپذیر در محلی دیگر برق دریافت کند و یکی از محدودیت‌ها و ویژگی نیروگاه‌های تجدیدپذیر که باعث گران شدن انرژی برای ماینر‌ها می‌شود، این است که برق آن‌ها پیوسته نیست. بنابراین این مصوبه باعث محدودیت در توسعه این صنعت می‌شود.

حالا طبق ابلاغیه جدید وزارت نیرو، این محدودیت برداشته شده و برای دو سال اجرای این قانون به تعلیق درآمده است. بنابراین برای دو سال نیروگاه تجدیدپذیر در هر نقطه از کشور می‌تواند برق خود را به شبکه برق تزریق کند و از طرفی هم مزرعه استخراج رمزارز در هر نقطه از کشور همان برق را به صورت هموار و پیوسته تحویل بگیرد.

ابلاغیه وزارت نیرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.