راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قیمت بیت‌کوین در سال 2022 چگونه پیش‌بینی شده است؟

برخی از تحلیلگران مطرح جهانی، سال 2022 را سال اوج قیمت بیت‌کوین معرفی کرده بودند. با این حال روند بازار به سمتی دیگر حرکت کرده و حتی عده‌ای معتقدند که در زمستان بازار ارزهای دیجیتال قرار داریم. در چند ماه گذشته بازار شاهد کاهش شدید قیمت بیت‌کوین بود؛ به نحوی که قیمت این ارز دیجیتال به حدی کاهش یافت که این میزان ریزش تاکنون در تاریخچه قیمتی بیت‌کوین رخ نداده بود. سرانجام قیمت بیت‌کوین چه خواهد شد؟ ریزش بیت‌کوین تا چه قیمتی ادامه دارد؟ نقطه اوج مجدد بازار این ارز دیجیتال کجا خواهد بود؟ 


آینده قیمت بیت‌کوین به روایت بزرگان


قیمت بیت‌کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، بر سایر رمزارزها تأثیر بسیار زیادی دارد. به همین خاطر دنبال کردن قیمت بیت‌کوین برای تمامی سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید در بازار نوبیتکس قیمت بیت‌کوین را به صورت لحظه‌ای دنبال کنید.

تحلیلگران بسیاری در تلاش‌اند تا روند قیمتی این ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنند. با وجود اینکه هرگز نمی‌توان محقق شدن این پیش‌بینی‌ها را تائید کرد، اما می‌توان با استفاده از آن‌ها نسبت به بازار، درک بهتری به دست آورد. 

برخی از تحلیلگران، بازه قیمت 10 تا 12 هزار دلار را به عنوان مقصد نهایی ریزش بیت‌کوین معرفی کرده‌اند و معتقدند بعد از رسیدن قیمت بیت‌کوین به این قیمت، شاهد صعودی شدن مجدد بازار خواهیم بود؛ با این حال ویل کلمنته، بنیان‌گذار شرکت Blockware Solution، معتقد است که قیمت بیت‌کوین از 15.750 هزار دلار کمتر نخواهد شد.

کاپو یکی از تحلیلگران مطرح بازار ارزهای دیجیتال نیز تا حد زیادی با ویل کلمنته موافق است. بر اساس تحلیل‌های او، قیمت نهایی بیت‌کوین در این ریزش بین بازه‌های 15.800 تا 16.200 متوقف خواهد شد. نکته مهم درباره تحلیل کاپو این است که او برخلاف بسیاری از تحلیلگران، در فروردین 1401، زمانی که قیمت بیت‌کوین 44 هزار دلار بود؛ از سقوط قیمتی این ارز دیجیتال تا 21 هزار دلار خبر داده بود. 

بریان کلی، تحلیلگر Fast money، نظر دیگری درباره کف احتمالی قیمت بیت‌کوین دارد. او معتقد است که بیت‌کوین در ادامه به حمایت 10 هزار دلاری برخورد خواهد کرد. جیم کرامر، سرمایه‌گذار مطرح، نیز از احتمال ریزش بیت‌کوین تا 12 هزار دلار خبر داد.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که همیشه در زمان صعودی شدن بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر خبرها و تحلیل‌ها ناگهان امیدوارکننده و در جهت افزایش قیمت‌ها قرار می‌گیرد و معمولاً در دوره نزولی بودن بازار، بسیاری از تحلیلگران نظراتی مبنی بر ادامه روند کاهش را منتشر می‌کنند و خبرها نیز خبرهایی در جهت روند نزولی بازار است.

مدیرعامل صرافی بایننس نیز چندان در مورد زمان بازگشت قیمت بیت‌کوین مطمئن نیست. او معتقد است که بیت‌کوین تا دو سال آینده در زیر محدوده 69 هزار دلار باقی خواهد ماند و در هاوینگ بعدی است که افزایش قیمت چشمگیری خواهد داشت. به عقیده او، کف فعلی قیمت بیت‌کوین حتی هنوز هم عدد هیجان‌انگیزی است. او به این مسئله اشاره کرد که مردمان سال 2018 و 2019 که بیت‌کوین را با قیمت 3 الی 6 هزار دلار معامله می‌کردند از شنیدن قیمت 20 هزار دلاری بسیار خوشحال می‌شدند.

از طرفی، کاپیتال یک تحلیلگر بازارهای مالی، معتقد است که بیت‌کوین زمان زیادی را در این محدوده سپری نخواهد کرد. او نقطه شروع افت قیمت بیت‌کوین را سال 2021 می‌داند و به 4 نقطه‌ تاریخی اشاره می‌کند که بیت‌کوین در آن نقاط بیش از 60 درصد ارزش خود را از دست داد. 

آدام بک، مدیرعامل بلاک استریم نیز معتقد است که بیت‌کوین تا انتهای سال 2022 به 100 هزار دلار خواهد رسید زیرا احتمال تائید ETF بیت‌کوین گری اسکیل از سوی کمیسیون بورس ایالات متحده وجود دارد و به عقده آدام بک همبستگی بیت‌کوین و بازارهای مالی سنتی، از بین رفته است.

مارک کیوبن، کارآفرین آمریکایی، معتقد است که بازار ارزهای دیجیتال زمانی پیشرفت خواهد کرد که برنامه‌های کاربردی در این عرصه، پیشرفت کنند. او از یک نسخه غیرمتمرکز نرم‌افزار حسابداری مثال می‌زند و می‌گوید که اگر ارزهای دیجیتال با زندگی روزمره و کاری مردم گره بخورند، شاهد جذب بیشتر مردم به این حوزه و رشد قیمت ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

در ادامه این صحبت‌ها رائول پال مدیرعامل ریل ویژن نسبت به وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال خوش‌بین است. او اظهار کرد که برخلاف سال 2018 سرمایه‌گذاران پس از ریزش بازار، بیت‌کوین را رها نکرده‌اند. این مسئله به معنی پذیرش نسبی ارزهای دیجیتال بوده و آینده‌ای بهتر را نوید می‌دهد. علاوه بر این او پیش‌بینی کرد که تا سال 2030 تعداد کاربران ارزهای دیجیتال به 4 یا 5 میلیارد نفر برسد. 


آیا آینده قیمت بیت‌کوین قابل پیش‌بینی است؟


با مرور صحبت‌های بالا به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران و تحلیل گران مطرح جهانی چندان بر سر آینده بیت‌کوین اتفاق نظر ندارند. علاوه بر این هنوز سرمایه‌گذارانی در دنیا بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی ارزشمند نپذیرفته‌اند؛ اما از مجموع نظرات می‌توان دریافت که رویکرد کلی نسبت به بازگشت بازار، مثبت است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که ریزش بیت‌کوین هنوز تمام نشده است؛ اما این زمستان نیز مانند سایر دوره‌های ریزشی بازار ارزهای دیجیتال تمام خواهد شد و بازار روند صعودی خود را دنبال خواهد کرد. با این وجود بیت‌کوین هنوز تا اثبات خود راه درازی را پیش رو دارد و باید دید که چطور از بحران کنونی، رها خواهد شد و می‌تواند مجدداً خود را برای عده‌ای دیگر به اثبات برساند. اعداد و ارقام نشان می‌دهند که بیت‌کوین در بازگشت از دوره تاریک خود و آغاز روند صعودی هر بار کاربرانی تازه را به بازار ارزهای دیجیتال فراخوانده است. این مسئله می‌تواند نویدبخش توسعه و پذیرش بیشتر آن در سرتاسر جهان باشد. 

برخی تحلیلگرانی نیز معتقدند که در همین قیمت‌های فعلی می‌توان به صورت پله‌ای اقدام به خرید بیت‌کوین کرد و در صورت کاهش دوباره قیمت، مقدار دیگری نیز در آن مرحله بیت‌کوین خرید و تا صعودی شدن مجدد بازار صبوری کرد. برخی تحلیل‌ها نیز حاکی از این است که قیمت بیت‌کوین از این محدوده بالا خواهد رفت و پس از نزدیک شدن به سقف قبلی، دوباره روند نزولی را طی می‌کند و درنهایت پس از یک ریزش، بازار به روند صعودی بازمی‌گردد.


قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین را در بازار نوبیتکس دنبال کنید


بازار نوبیتکس بزرگ‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در ایران است. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین به تومان و دلار از بازار نوبیتکس کمک بگیرید. قیمت این ارز دیجیتال در بازار نوبیتکس تفاوتی با بازارهای جهانی ندارد و به دلیل حجم بالای معاملات، در صورت ثبت سفارش خرید یا فروش، سفارش شما به سرعت انجام خواهد گرفت.

در بازار ارزهای دیجیتال نوبیتکس امکان معامله ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو، دوج‌کوین، پولکادات، شیبا و… در دو نوع سفارش ریالی و تتری، وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از سفارش معین، قیمت دلخواه خود را تعیین کنید یا با سفارش سریع از انجام حتمی سفارش خود مطمئن شوید. نوبیتکس امکان یک معامله امن و منصفانه را برای شما فراهم کرده است و شما می‌توانید نسبت به امنیت دارایی خود در این صرافی که بیش از چهار میلیون کاربر ایرانی دارد اطمینان خاطر داشته باشید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.