راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سخنگوی وزارت کشور از حل مشکل بانکی اتباع خارجی خبر داد / رفع محدودیت‌ها تا هفته آینده

در نتیجه بخشنامه‌ای که از سوی تعدادی از بانک‌ها ابلاغ شده بود, ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی به دلیل مبارزه با پولشویی با محدودیت‌هایی همراه‌ شد.

در این بخشنامه صراحتا بیان شده بود که از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل ارائه خدمات بانکی به اشخاص حقیقی خارجی به طور موقت و تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

افشار دارابی سخنگوی وزارت کشور در واکنش به اتفاقات اعلام کرد که مشکل ارائه خدمات به اتباع خارجی بدون نیاز به دریافت هیچ کدی، تا اوایل هفته آینده رفع خواهد شد.

دارابی، با بیان اینکه ساماندهی و ارائه خدمات به اتباع خارجی براساس قانون برعهده وزارت کشور است، گفت: «وزارت کشور زمانی که از مشکل اتباع خارجی برای دسترسی به خدمات بانکی مطلع شد، بلافاصله پیگیری‌های خود را در این زمینه آغاز کرد و تا اوایل هفته آینده مشکل ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی بدون نیاز به دریافت کد فراگیر، حل خواهد شد و اطلاع رسانی‌ها در این زمینه از سوی وزارت کشور صورت خواهد گرفت.»

او در پایان خاطر نشان کرد: «تاریخ دقیق را نمی‌توانم بگویم و نمی‌خواهیم برای اتباع نگرانی ایجاد شود اما مشکلات بانکی آنان اوایل هفته آینده رفع خواهد شد و همه چیز به روال عادی برمی‌گردد. نیازی هم نیست اتباع کاری انجام دهند. اداره کل امور مهاجرین و اتباع خارجی وزارت کشور بلافاصله پس از رفع مشکل اطلاع رسانی خواهد کرد و این خدمات ادامه خواهد یافت.»

منبع صدا و سیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.