راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزارت ارتباطات به دنبال توسعه کسب‌وکارها / تسهیل‌گری، وظیفه وزارت ارتباطات

سید محمدامین آقامیری معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم روز فناوری اطلاعات، با تشکر از فعالان حوزه فناوری صحبت‌هایش را آغاز کرد.  

او بیان کرد که برخی مجموعه‌ها در مسیر اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال هستند. او ادامه داد: «امروز در آغاز این راه هستیم برخی مجموعه‌ها  فعالیت خود را در این مسیر شروع کرده‌اند و برخی شرکت‌ها متأسفانه به این موضوع توجهی نشان نداده‌اند.»

آقامیری تاکید کرد که اهمیت موضوع تحول دیجیتال مربوط به تمام صنایع است. امیدواریم در سال‌های دیگر علاوه برحضور پلتفرم‌ها شاهد حضور تمام صنایع باشیم. به گفته آقامیری اقتصاد دیجیتال تمام فضای صنعت کشور را دست می‌گیرد.

او با بیان اینکه امروز مشکلاتی داریم که باید حل شوند گفت: «قوانین و مقرراتی درباره دارایی‌های نامشهود و دیجیتالی شرکت‌ها وجود ندارد و ساختار و قوانین سنتی هستند. این مشکلات با پیشنهادهای فعالان حوزه حل خواهد شد تا بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم.»

او به برنامه‌های وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: «قرار است به زودی به بازارهای جهانی متصل شویم. موضوع صادرات مورد توجه ما قرار گرفته است. اولین برنامه صادراتی را هفته آینده در سفری به روسیه اجرا خواهیم کرد تا کسب‌وکارها بتوانند محصولات خود را به بازارهای جهانی بفروشند. یکی دیگر از معضلات ما نیروی انسانی است. از معدود صنایعی هستیم که فرصت شغلی زیادی داریم اما نیروی انسانی نه.»

او در پایان تاکید کرد که تحول دیجیتال شعار قطعی ماست. تحول دیجیتال باید در تمام لایه‌های کشور جای بگیرد. وزارت ارتباطات وظیفه خود را تسهیل‌گری و کمک به کسب‌وکارها می‌داند تا آنها رشد و به مردم محصولات بهتری عرضه کنند.

آقامیری خطاب به کسب‌وکارها گفت که وزارت ارتباطات راکنار خود ببینند و باور کنند که وزارت ارتباطات می‌خواهد به توسعه آنها کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.