راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کنفرانس خبری هاب سرمایه‌گذاری شریف برگزار شد / جذب سرمایه و تامین نیازهای اساسی تیم‌ها

کنفرانس خبری هاب سرمایه‌گذاری شریف (vc cup) در 12 تیرماه سال 1401 با محوریت معرفی و بررسی اصلاحات صورت‌گرفته دوره‌های قبلی و عقد قرارداد همکاری بین آزاده کبریایی مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و ادهمی مدیرعامل شرکت آوا پرداز، در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این نشست رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و  حسن حداد پور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف نیز حضور داشتند.

در ابتدای نشست کبریایی، مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف را به‌عنوان برگزارکننده این رویداد معرفی کرد و در مورد اصلاحات دوره دوازدهم نسبت به دوره‌های قبل گفت: «هدف اصلی این دوره هاب سرمایه‌گذاری شریف، تنها معرفی شرکت‌کننده‌ها به سرمایه‌گذاران نیست بلکه سعی بر این داریم تا علاوه بر این معرفی، بتوانیم شبکه ارتباطی مناسبی ایجاد کنیم تا علاوه بر جذب سرمایه، بتوانیم نیازهای اساسی شرکت‌کنندگان و تیم‌ها را تأمین کنیم.»

امید خلج، دبیر هاب سرمایه‌گذاری شریف، علاوه بر توضیح فرایندهای رویداد هاب سرمایه‌گذاری شریف گفت: «فراخوان ثبت‌نام در هاب سرمایه‌گذاری شریف از فردا 13 تیر شروع و تا 30 مردادماه ادامه خواهد داشت.»

در ادامه جلیلی به معضلاتی که در پی شیوع ویروس کرونا، در سیستم آموزشی دانشگاه به وجود آمده پرداخت و مزایا و معایب آن را بررسی کرد. به گفته او، در دو سال اخیر بر خلاف سال‌های گذشته که دانشجویان در کنار تحصیل مشغول به کار بودند، اکثر دانشجویان در کنار اشتغال به کار، سعی بر ادامه تحصیل دارند.» او که رویداد هاب سرمایه‌گذاری شریف رویدادی مؤثر بر اوضاع موجود می‌داند، بر رشد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور و به‌ویژه اکوسیستم استارتاپی تأکید کرد.

حداد پور فعالیت‌های اخیر در ناحیه نوآوری شریف را معرفی و هاب سرمایه‌گذاری شریف را که از بزرگ‌ترین رویدادهای این ناحیه است به‌عنوان بستری مناسب برای توسعه بازار و محصول شرکت‌ها و استارتاپ‌ها دانست.

متولیان وی‌سی کاپ در این مراسم اعلام کردند که دوره جدید وی‌سی کاپ از حالت رقابتی خارج شده و بیشتر شکل تیمی گرفته، آنها به راه پرداخت دراین‌خصوص توضیح دادند که وی‌سی کاپ درگذشته تیم‌ها را با معیارهای از پیش انجام شده داوری می‌کرد. در این جریان نفرات اول تا سوم انتخاب می‌شدند اما همه آنها موفق به جذب سرمایه نمی‌شدند، در دوره جدید وی‌سی کاپ یک کمیته سرمایه‌گذاری انتخاب شده‌ است. در دوره جدید سرمایه‌گذار است که با معیارهای خودش انتخاب تیمی را انتخاب می‌کند.

در انتهای مراسم قرارداد همکاری در راستای برگزاری هاب سرمایه‌گذاری شریف در کرمان توسط کبریایی و ادهمی، امضا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.