راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کوین‌فلکس یک سکه جدید منتشر کرد / تلاش برای جمع‌آوری سرمایه 47 میلیون دلاری

صرافی کوین‌فلکس اعلام کرد که یک سکه دیجیتالی به ارزش 47 میلیون دلار منتشر خواهد کرد که توانایی ارائه سود 20 درصدی را دارد و آن را Recovery Value USD یا rvUSD نامید.

هفته گذشته این صرافی به دلیل شرایط بی‌ثبات بازار و عدم اطمینان، برداشت‌های مشتریان را متوقف کرد. مدیر عامل کوین‌فلکس، مارک لمب در روز دوشنبه گفت که حساب یکی از مشتریان قدیمی به حالت «سهام منفی» درآمده است. این امر سبب شد استراتژی این صرافی تغییر کند.

کوین‌فلکس همچنین گفت که حساب این فرد در حالت عادی بازار لیکویید می‌شد اما با توجه به بندی که در حساب این کاربر وجود دارد، او می‌تواند درخواست ضمانت دارایی‌های خود را ارائه دهد. این صرافی ابتدا از ذکر نام سرمایه‌گذار خودداری کرد اما گفت که این فرد، شخصی معتبر و دارای سهام قابل‌توجهی در شرکت‌های خصوصی است که به دلیل بحران در بازار رمزارزها و سایر بازارها، دچار مشکل شده‌است. در روز بعد مارک لمب اعلام کرد که نام این سرمایه‌گذار جنجالی، راجر ور، ملقب به «عیسی بیت‌کوین» است.

دیدگاه‌های مسیحی وی در اوایل صنعت رمزارزها سبب شد این لقب به او نسبت داده شود. راجر ور اخیرا به دلیل عدم پرداخت 47 میلیون دلار به عنوان بخشی از اخطار کسری سرمایه یا مارجین کال USDC، بسیار خبرساز شد.

ور بیش از یک دهه در صنعت رمزارزها فعال بوده و در چندین کسب و کار سرمایه گذاری کرده و Bitcoin.com و Blockchain.com را بنیانگذاری کرده است.

ور اعلام کرده است که سرمایه‌گذار پشت این بدهی نیست و همچنین گفته است که این صرافی «مبلغ قابل توجهی پول» به او بدهکار است و او در حال حاضر به دنبال بازگشت وجوه خود است.

از طرف دیگر لمب تاکید دارد که این بدهی مربوط به حساب ور است و کوین‌فلکس هیچ مبلغی را به ور بدهکار نیست. به نظر درگیری میان ور و کوین‌فلکس یکی دیگر از پیامدهای افت ارزش بازار رمزارزهاست.


امیدواری کوین‌فلکس برای جبران خسارت


با انتشار این توکن، کوین‌فلکس امیدوار است بتواند مبلغ کافی برای جبران خسارت‌ها را جمع‌آوری کند و برداشت‌ها را برای کاربران از سر بگیرد. این توکن جهت جلب نظر سرمایه‌گذاران، نرخ بهره 20 درصدی را برای افرادی که مایل به خرید rvUSD هستند ارائه می دهد.

لمب در اینباره گفت: «ما با خریداران بزرگ احتمالی صحبت کرده‌ایم و معتقدیم که علاقه زیادی به شرایط ارائه شده وجود دارد.»

لمب در توییتی نوشت: «ور سابقه طولانی در افزایش سود این کمپانی داشته است و طی تماس‌های مکرر با او در مورد این وضعیت باهدف حل آن صحبت کرده‌ایم.»

او در ادامه افزود که امیدوار است بخشی از این مبلغ توسط سرمایه‌گذار مذکور، بازپرداخت شود. وی همچنین اعلام کرد که مکانیسم‌های جایگزین در صورت عدم جمع‌آوری پول توسط rvUSD، اجرا خواهند شد. جزئیات بیشتر این جایگزین‌ها همچنان نامعلوم است.

کوین‌فلکس گفت امیدوار است برداشت‌ها از روز، 30 ژوئن از سر بگیرد و اگر صدور توکن rvUSD به طور کامل انجام شود، برداشت‌ها را دوباره فعال می‌کند و پلتفرم را به عملکرد کامل باز می‌گرداند.

بسیاری از کاربران همچنان خشمگین هستند. کاربران در کانال تلگرام این صرافی از عدم اعلام نام سرمایه‌گذار و استراتژی مدیریت ریسک صرافی انتقاد کردند. آنها همچنین سوالاتی در مورد سود 20 درصدی این توکن، مطرح کردند.

کوین‌فلکس آخرین قربانی افت شدید ارزش رمزارزها در چند هفته اخیر است که میلیاردها دلار را از بازار سکه دیجیتال پاک کرده است. زمستان رمزارزها، ضعف‌های موجود در مدل‌های تجاری تعدادی از شرکت‌ها را که به شدت به وام‌دهی و استراتژی‌های معاملاتی با اهرم بالا متکی هستند، آشکار کرده است. سلسیوس که یک پلتفرم وام‌دهی رمزارزی است، برداشت‌های خود را در اوایل این ماه متوقف کرد. این پلتفرم به کاربرانی که رمزارزهای خود را سپرده‌گذاری می‌کردند وعده بازدهی بالا می‌داد.

لمب در اعلامیه روز دوشنبه وعده شفافیت بیشتری داد. او گفت که ارزش موقعیت آتی هر حساب از طریق یک موسسه حسابرسی خارجی که هر ساعت این موقعیت‌ها را تایید می‌کند، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. این شرکت همچنین اطلاعاتی در مورد وثیقه‌های پشتوانه این موقعیت‌های معاملاتی ارائه می‌دهد و همچنین داده‌ها به صورت ناشناس خواهند بود.

لمب معتقد است، این داده‌ها به کاربران بینشی می‌دهد که این پلتفرم تا چه حد مخاطره‌آمیز است، مقدار اهرم کاربران چقدر است و آیا هرگونه انحلال دارایی با ضرر پلتفرم همراه است یا خیر.

در روز چهارشنبه هرچند به نظر می‌رسد وعده‌های کوین‌فلکس و لمب دروغین است چراکه به گفته مدیرعامل این صرافی، کوین‌فلکس احتمالا نمی‌تواند اجازه برداشت مشتریان را طبق برنامه اجرا کند. وی در ادامه افزود که زمان بیشتری برای ادامه فعالیت مورد نیاز است و در حال حاضر این صرافی در حال مذاکره با چندین صندوق بزرگ است که علاقه‌مند به خرید 47 میلیون دلار بدهی ادعا شده توسط راجر ور هستند.

منبع cnbc
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.