راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گروه «اتیس» و «گوبی‌پارتنرز» صندوق سرمایه‌گذاری اسلامی را با ۲۰ میلیون دلار سرمایه راه‌اندازی کردند

گوبی پارتنرز (Gobi Partners) که دارای سرمایه‌ای 1.5 میلیارد دلاری است، با همراهی پلتفرم تأمین مالی جمعی (crowdfunding) اسلامی اتیس(Ethis Group)برای راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری منطبق با شریعت همکاری می‌کند. بر اساس این همکاری، اولین پروژه‌ی تأمین مالی این شرکت تا پیش از سال 2023 به پایان خواهد رسید. این اولین ورود رسمی Gobi Partners به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر منطبق با شریعت خواهد بود.

جامعه هدف این سرمایه‌گذاری، استارتاپ‌هایی است که در زمینه اقتصاد «حلال» در آسیای شرقی (گوبی)، خاورمیانه و آفریقا فعالیت دارند. حتی باید گفت، سرمایه‌گذاران مرزهای وسیع‌تری را برای این سرمایه‌گذاری در نظر دارند. به گفته محمدشهزاد محمد اسلام مدیرعامل پلتفرم «اتیس»، ازآنجاکه تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در عرصه اسلامی از شرایط مناسبی برخوردار است، همکاری ما با گوبی پارتنرز (Gobi Partners)، سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت استارتاپ‌های تکنولوژی سوق خواهد داد.

«اتیس ایکس» زیرمجموعه‌ای از گروه «اتیس» است که در کشور عمان فعالیت دارد و از کمپانی‌هایی همسو با «اتیس» در سراسر جهان حمایت می‌کند. فعالیت‌های اتیس به‌زودی منجر به کسب مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری اسلامی در عمان خواهد شد. ازآنجاکه صندوق سرمایه‌گذاری چینی «تقواتک» فعالیت خود را در حوزه تأمین مالی جمعی در جهان اسلام، از سال 2016 شروع کرده و علاوه بر هنگ‌کنگ به کوالالامپور نیز گسترش داده است، آسیای شرقی با این مدل سرمایه‌گذاری آشنایی دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه برای گوبی پارتنرز (Gobi Partners) موضوع تازه‌ای به نظر نمی‌رسد. از مشهورترین سرمایه‌گذاران «تقواتک» می‌توان به آژانس زیارتی آنلاین عمرالرحمه مستقر در دبی اشاره کرد که از زمان تأسیس در سال 2019 تاکنون بیش از 3.5 میلیون زائر حج عمره را به خود جذب کرده است.

«توماس تسئو» از سرمایه‌گذارن گوبی پارتنرز (Gobi Partners)، از همکاری با گروه «اتیس» برای تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر شریعت ابراز خشنودی کرد و اظهار داشت این صندوق، بسیار همسو با اهداف «تقواتک» پیش می‌رود. پیش‌بینی می‌شود جمعیت مسلمانان جهان تا سال 2060 چیزی بیش از 31 درصد جمعیت جهان باشد و سهمی معادل 2.2 تریلیون دلار از بازار جهانی را از آن خود کنند بااین‌وجود همچنان نیازهای وابسته به فضای مجازی و دیگر حقوق این جمعیت به‌طور گسترده‌ای نادیده گرفته‌شده که البته همکاری مشترک با «اتیس» تا حد زیادی این نیازها را برطرف خواهد کرد و سرمایه‌گذاری، آموزش و حمایت بیشتری از کارآفرینان مسلمان جذب خواهد شد.

منبع اتاق خبر دیجی‌پی ifnfintech
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.