راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

10 ارائه‌دهنده برتر تسهیلات مسکن در سال 2022

بهار سرلک / انتخاب وام مسکن مناسب مهم است. وام نه‌تنها کمک‌تان می‌کند خانه بخرید، بلکه احتمالاً بالاترین وامی است که در طول عمرتان زیر بار تعهداتش می‌روید و چون رقم وام هنگفت است، پیدا کردن وامی که بهترین نرخ سود را دارد، کار راحتی نیست.

تنوع گزینه‌های «فقط آنلاین» و بانک‌های سنتی که برای سرمایه‌گذاری دارید، می‌توانند نتیجه‌ جست‌وجوی شما را به وام‌دهندگان آنلاین و جهانی گسترش دهد. هر کدام از 10 وام‌دهنده‌ای که در ادامه معرفی شده‌اند، جنبه‌های شاخصی در ارائه‌ وام مسکن دارند. در ادامه بر سازوکار 10 ارائه‌دهنده برتر وام مسکن در سال 2022 مروری داشته‌ایم.

کوئیکن لونز

این شرکت ارائه‌دهنده وام‌ مسکن شناخته‌شده‌ای با کارزارهای تبلیغاتی آنلاین و تلویزیونی گسترده‌ است که مزایای برتر تسهیلاتش را معرفی می‌کنند. این شرکت که در سال 2020 آغاز به کار کرد، با اعطای وام به یک‌ میلیون و یکصد هزار نفر بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده وام‌‌ به‌شمار می‌رود.

اینکه کوئیکن لونز بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده تسهیلات مسکن به‌شمار می‌رود دلیل دارد. این شرکت سراسر ایالات‌ متحده آمریکا را پوشش می‌دهد و وام‌گیرنده به‌راحتی می‌تواند به‌صورت آنلاین برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کند. همچنین نرخ‌های رقابتی ارائه می‌دهد که همین امر به استحکام جایگاهش به‌عنوان بهترین ارائه‌دهنده تسهیلات مسکن کمک می‌کند.

درخواست تسهیلات به‌صورت آنلاین جنبه مثبت این شرکت به‌شمار می‌رود، چون دردسرهایی را که ارائه‌دهندگان تسهیلات سنتی به وام‌گیرنده تحمیل می‌کنند، مثل همراه‌داشتن کپه‌ای کاغذ و تایپ‌کردن تمامی حساب‌های وام‌گیرنده، از سر راه برمی‌دارد. وقتی شما با کوئیکن لونز به‌ حساب‌های بانکی‌تان متصل شوید، تمامی این مسائل خودبه‌خود حل‌وفصل می‌شوند. روند درخواست تسهیلات سریع و آسان است که به همین دلیل بسیاری از افراد هر سال به این شرکت مراجعه می‌کنند.

کوئیکن لونز ازجمله پلتفرم‌های پیشتاز آنلاین در زمینه ارائه تسهیلات به‌شمار می‌رود. این ارائه‌دهنده تسهیلات در سال‌های اخیر با به‌کارگیری آخرین پیشرفت‌ها در زمینه فناوری شرایط درخواست وام را به‌صورت آنلاین برای وام‌گیرندگان مهیا کرده است. همچنین اپلیکیشن این شرکت به وام‌گیرنده اجازه می‌دهد درخواست وامش را به‌صورت آنلاین ثبت کند، پرداخت‌ها را مدیریت کند و به اسناد و مدارک وامش دسترسی داشته باشد.   

سوفی

سوفی (کوتاه‌شده Social Finance) به‌عنوان شرکت ارائه‌دهنده وام دانشجویی (با این امکان که شرایط وام یا رهن را تغییر بدهد) شروع به کار کرد و به‌سرعت وارد سایر حوزه‌های امور مالی شخصی، از جمله وام مسکن شد. زمانی که سوفی بخواهد به فردی وام ارائه دهد، امتیازهای اعتباری آن شخص را بررسی می‌کند. این رویه شامل در نظر گرفتن درآمد ماهانه و هزینه‌ها و وضعیت اشتغال فرد نیز می‌شود.

سوفی محصولات مالی خود را که شامل وام دانشجویی و تغییر خودکار شرایط وام، رهن، وام‌های شخصی، کارت اعتباری، سرمایه‌گذاری و بانکداری می‌شود، از طریق اپلیکیشن موبایل یا رابط محیط دسکتاپ در دسترس قرار داده است.

سوفی شرکتی دیجیتال‌محور است و اپلیکیشن آن جزء صد اپلیکیشن برتر مالی در اپ‌استور است. وام‌گیرندگان می‌توانند درخواست وام خود را به‌صورت کاملاً آنلاین تکمیل کنند. این اپلیکیشن ماشین حسابی با عنوان «مرکز یاری‌رسانی وام مسکن» دارد که بازار مسکن مناطق مختلف و سایر اطلاعات برای کمک به روند خرید خانه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

روند وام‌دهی در سوفی که بانکی آنلاین نیز به‌شمار می‌رود، با تأیید صلاحیت فرد شروع می‌شود که انجام این روند روی امتیاز اعتباری او تأثیری ندارد و تکمیل آن فقط دو دقیقه طول می‌کشد. از آن به بعد فرد می‌تواند وام خود را انتخاب کند و تشریفات اداری آن را انجام دهد.

سوفی وام‌های 10، 15، 20 و 30ساله با نرخ بهره ثابت ارائه می‌دهد. این شرکت در درجه اول روی خانه‌دارهایی که در خانه خودشان زندگی می‌کنند، تمرکز دارد و بعد از آن کسانی را که علاوه‌ بر آن، خانه دوم و املاکی برای سرمایه‌گذاری دارند، در اولویت قرار می‌دهد.

لون دیپات

لون‌دیپات در سال 2010 فعالیت خود را با کانال آنلاین اعطای تسهیلات آغاز کرد و در نهایت به شرکت ارائه‌دهنده تسهیلات سنتی تبدیل شد. سال 2017 این شرکت اعلام کرد با کمپانی فناوری مالی شریک شده تا به خانه‌دارهایی که قصد خرید خانه دوم دارند، تسهیلات اعطا کند.

لون‌دیپات روند تغییر شرایط وام را راحت و ساده کرده است. این شرکت آنچنان در این زمینه شناخته‌شده است که بیش از 200 میلیارد دلار برای وام‌های مسکن و تغییر شرایط وام سرمایه دارد.

این تسهیلات‌دهنده روندی دیجیتالی به نام «ملو اسمارت‌لون» (بهترین شیوه برای وام‌‌گرفتن) را برای اعطای تسهیلات در پیش می‌گیرد، ولی فرد می‌تواند شخصاً برای مشاوره‌گرفتن به دفاتر این شرکت که بیش از 200 شعبه دارد، مراجعه کند.

وب‌سایت لون‌دیپات دارای «کافه دانش» است که منابع آموزشی درباره خرید و خانه‌دار شدن را در دسترس مشتریانش قرار می‌دهد و وام‌گیرندگان می‌توانند به‌راحتی ثبت‌نام کنند و هر ماه به‌صورت آنلاین قسط‌شان را بپردازند. پلتفرم «ملو اسمارت‌لون» برای تأیید تمام اسناد و مدارک فرد و گزارش اعتبار او طی هفت دقیقه طراحی‌ شده (هرچند استفاده از این ابزار برای تمامی وام‌گیرندگان در دسترس نیست) که روند بدون کاغذ را در اختیار درخواست‌کنندگان وام قرار می‌دهد.

نیو آمریکن فاندینگ

نیو آمریکن فاندینگ پیش از اینکه اعطای تسهیلات را تأیید یا رد کند، به‌صورت غیردیجیتالی و غیرالکترونیکی تک‌تک درخواست‌های وام را بررسی می‌کند. برخی از وام‌دهندگان آنلاین بر اساس الگوریتم‌های کامپیوتری بلافاصله این درخواست‌ها را تأیید یا رد می‌کنند و به این صورت سخت می‌توان با سابقه اعتبار بد وام گرفت. اما در این شرکت چنین مانعی وجود ندارد. البته وام‌گیرنده می‌تواند برای درخواست وام در وب‌سایت این شرکت ثبت‌نام و تمامی اطلاعات لازم را در آنجا بارگذاری کند. اگر فرد واجد شرایط دریافت وام شود، می‌تواند برای پرداخت‌ قسط‌ها از اپلیکیشن این شرکت استفاده کند و از همین طریق می‌تواند تغییرات روزانه حقوق صاحبان سهام و ارزش خانه‌اش را دنبال کند.

از آنجایی‌ که تمام درخواست‌ها به‌صورت دستی بررسی می‌شوند، مسئولان این شرکت عواملی مانند رقم مناسب پس‌انداز و درآمد بالا را در نظر می‌گیرند. هرچند صرف‌نظر از وضعیت مالی فرد، حداقل امتیاز اعتباری فرد برای دریافت صلاحیت باید 580 باشد. برخی ارئه‌دهندگان وام‌ با امتیاز اعتباری 550 یا 500 هم در برخی موارد تسهیلات اعطا می‌کنند، ولی احتمالاً آن فرد تجربه‌ای را که در نیو آمریکن فاندینگ خواهد داشت، در آن شرکت‌ها ندارد.

Reali

بر خلاف سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده تسهیلات، ریلی امکان خرید، فروش و خدمات وام‌دهی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. در نتیجه فرد می‌تواند تمام تحقیقاتش در مورد خرید خانه را با استفاده از اپلیکیشن ریلی از هر مکانی که مایل بود، انجام دهد. این شرکت فرد را به کارگزاران فروش املاک منطقه‌ای که در آنجا قصد خرید خانه دارد، متصل می‌کند.

می‌توانید شخصاً به بازدید خانه بروید یا به‌صورت مجازی از آن بازدید کنید و چون ریلی تسهیلات را علاوه بر فهرست خانه‌ها ارائه‌می‌دهد، می‌توانید وامی را که می‌خواهید دریافت کنید و خانه‌تان را هم با همین شرکت بخرید.

Citi Mortgage

شرکت ارائه‌دهنده تسهیلات سیتی بر خانواده‌هایی تمرکز دارد که 20 درصد پیش‌پرداخت سنتی را ندارند و به‌دنبال قسط‌های معقول وام هستند که با درآمدهای محدودشان سازگار باشد.

این شرکت علاوه بر ثبت‌نام حضوری، درخواست وام آنلاین نیز ثبت می‌کند. البته روند وام‌دهی کاملاً دیجیتال نیست. ممکن است در مراحلی فرد ناگزیر شود با کارگزاران وام‌دهنده تلفنی صحبت کند. همچنین وام‌گیرنده می‌تواند تمام اسناد و مدارکش را در وب‌سایت شرکت بارگذاری کند که نسبت به خدمات ایمیل روند سریع‌تری محسوب می‌شود.

وام گارانتید

روند درخواست وام گارانتید ریت طوری طراحی‌ شده که برای دوستداران فناوری جذاب باشد. وام‌گیرنده پس از 15 دقیقه نامه پیش‌تأییدیه درخواست وامش را دریافت می‌کند. وب‌سایت این شرکت شامل محاسبه‌های مفیدی است که برای کمک به تعیین هزینه‌ای که فرد می‌تواند برای خرید خانه بپردازد و تخمین هزینه‌های نهایی طراحی‌ شده‌اند. اگر فرد بخواهد از طریق تلفن همراهش برای وام ثبت‌نام کند، اپلیکیشن موبایل این شرکت ابزار مفیدی است که شامل به‌روزرسانی قیمت‌های خانه، ابزارهای مقایسه و قابلیت متصل‌شدن به کارگزار وام‌دهنده را از طریق ایمیل فراهم می‌کند. این رویکرد آنلاین تا انتهای روند خرید خانه ادامه دارد. این شرکت با ابزار FlashClose امکان تکمیل تمام تشریفات اداری را از خانه برای خریدار فراهم می‌کند.

چیس

در شرکت ارائه‌دهنده وام چیس، وام‌گیرندگان می‌توانند درخواست وام خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنند و پیش‌تأییدیه دریافت وام را نیز به‌صورت آنلاین دریافت کنند. وب‌سایت این شرکت شامل فهرست راهنما و معرفی مشاوره‌دهندگان وام مسکن می‌شود. همچنین فرد می‌تواند از طیف وسیعی از محاسبه‌های آنلاین مانند توان مالی و تخمین‌ ارزش خانه و چک‌لیستی استفاده کند که فرد را در مرحله درخواست وام و روند خرید خانه راهنمایی می‌کند. اگر فرد سابقه دریافت وام از چیس را داشته باشد، می‌تواند از اپلیکیشن آن برای پرداخت قسط‌هایش استفاده کند.

بوزی بانک

این شرکت یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان تسهیلات مسکن در ایالت ایلینوی آمریکاست. ثبت‌نام برای درخواست وام این شرکت نیز به‌صورت آنلاین است. متقاضیان دریافت وام می‌توانند اسناد و مدارک خود را در سایت این شرکت بارگذاری کنند تا ماشین‌های محاسبه شرکت با استفاده از اطلاعات اشتغال فرد، درآمد، دارایی و بدهی‌های او، رقم وامی را که می‌توان به آن فرد اختصاص داد، تخمین بزنند.

همچنین فرد می‌تواند با استفاده از وب‌سایت شرکت از روند وام‌گیری مطلع شود، درخواست وام خود را تکمیل کند و همچنین بهترین برنامه و بهترین نرخ بهره را انتخاب کند.

پنی‌مک

ثبت درخواست آنلاین وام از پنی‌مک شاید فقط چند دقیقه زمان ببرد و حتی دریافت پیش‌تأییدیه آن نیز کمتر طول بکشد. وام‌گیرندگان با استفاده از درگاه مک می‌توانند صلاحیت دریافت وام یا پیش‌تأییدیه‌ خود را دریافت کنند، روند خرید یا تغییر شرایط وام‌شان را تکمیل کنند، اسناد و مدارک‌شان را بارگذاری و وضعیت وام‌شان را بررسی کنند. همچنین وام‌گیرندگان می‌توانند اسنادشان را به‌صورت آنلاین ثبت و اطلاعات محرمانه‌شان را در همین سیستم بارگذاری کنند.

یکی از ویژگی‌های وب‌سایت پنی‌مک این است که وام‌گیرندگان می‌توانند نرخ‌های وام را روزانه چک کنند، مشاوره‌های شخصی بگیرند، از ماشین‌های محاسبه وام استفاده کنند، ارزش خانه‌ها را تخمین بزنند و نیز در جریان اخبار، راهنمایی‌ها و ابزارهای وام و تسهیلات مسکن قرار بگیرند.

منبع the balance
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.