راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیستم جدید افزایش اعتبار تالی؛ چوب‌خط و شهرت

مانند هر سیستم مدرن دیگر، استفاده از اعتبار تالی با سیستم تشویقی همراه است؛ بدین معنا که با افزایش فعالیت در سیستم اعتبار تالی، چوب‌خط (امتیاز) هر فرد افزایش یافته و کاربر در پلکان شهرت پیشرفت خواهد کرد. طی‌کردن پلکان شهرت نیز سبب افزایش مبلغ اعتبار کاربران و دستیابی به سایر امتیازات خواهد شد.

در ادامه سیستم جدید افزایش اعتبار تالی و مفاهیم چوب‌خط و شهرت را معرفی کرده‌ایم.


چوب‌خط چیست؟


تالی (Tally) معادل انگلیسی واژه چوب‌خط است. چوب‌خط در اعتبار تالی، همان امتیاز است. هرچه کاربران فعالیت بیشتری در سیستم تالی داشته باشند و تعداد چوب‌خط خود را افزایش دهند، میزان اعتبار آنان نیز افزایش خواهد یافت.

به‌دلیل اهمیت موضوع چوب‌خط و اعتبارسنجی مناسب افراد برای پیش‌بینی صحیح میزان اعتبار، نزدیک به 50 شاخصه در این امر مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ به عبارت دیگر، رفتار افراد با توجه به 50 شاخص ارزیابی شده و بر اساس چوب‌خط (امتیازی) که کسب می‌کنند، جایگاه شهرتی آنان مشخص خواهد شد. برخی از این شاخص‌ها عبارت‌اند از:

  • تعداد تراکنش؛
  • مبلغ تراکنش؛
  • دعوت از دوستان؛
  • تعداد ماه‌های همراهی؛
  • تسویه به‌موقع؛
  • و … .

شهرت چیست؟


جایگاه و میزان اعتبار کاربران تالی با سطوح مختلفی مشخص شده‌اند که به آن شهرت می‌گوییم. در تالی، هفت پله شهرت مشخص شده که عبارت‌اند از:

  1. فیروزه (چوب‌خط از 0 تا 500)؛
  2. مروارید (چوب‌خط از 501 تا 1500)؛
  3. عقیق (چوب‌خط از 1501 تا 3000)؛
  4. زمرد (چوب‌خط از 3001 تا 5000)؛
  5. یاقوت (چوب‌خط از 5001 تا 7500)؛
  6. لاجورد (چوب‌خط از 7501 تا 10000)؛
  7. الماس (چوب‌خط از 10001 به بالا).

روند افزایش اعتبار تالی


تمام کاربران حقیقی تالی می‌توانند در سیستم افزایش شهرت فعالیت داشته و میزان اعتبار خود را افزایش دهند. به‌عنوان مثال کاربری که به‌تازگی برای دریافت اعتبار تالی ثبت‌نام کرده، در اولین مرحله وارد پله شهرت فیروزه می‌شود و 250 هزار تومان اعتبار خواهد داشت. در این مرحله تعداد چوب‌خط این کاربر، کمتر از 250 است. اگر فعالیت کاربر افزایش یابد و او بتواند تعداد چوب‌خط خود را به عدد 251 برساند، در همین سطح شهرت فیروزه، اعتبار او یک‌ونیم برابر معادل 375 هزار تومان خواهد شد.

با افزایش تعداد ماه‌های همراهی و خوش‌حسابی فرد و رسیدن تعداد چوب‌خط به 501، کاربر تالی وارد سطح شهرت بالاتر (مروارید) می‌شود و میزان اعتبار او نیز دوبرابر معادل 750 هزار تومان خواهد بود. همین روند ادامه دارد تا در نهایت، کاربر تالی وارد پله شهرت الماس شده و به اعتبار 200 میلیون تومانی دست یابد.

2 دیدگاه
  1. محمد باقر دهقانی می‌گوید

    اعتبار تالی مربوط به چه شرکتی هست؟( ارایه دهنده ش)

  2. امید می‌گوید

    چراپرداخت نمیشه ازدعوت دوستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.