راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افتتاح حساب غیرحضوری از طریق اپلیکیشن توبانک‌ چگونه انجام می‌شود؟

بانکداری الکترونیکی در سال‌های اخیر در کشور پیشرفت زیادی داشته است و در حال حاضر بسیاری از خدمات بانکی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا نحوه افتتاح حساب آنلاین در توبانک را بررسی کنیم.

توبانک یک سوپر اپلیکیشن جامع در حوزه‌های بانکداری دیجیتال محسوب می‌شود که درواقع شعبه الکترونیکی بانک گردشگری است. توبانک افتتاح سپرده کاملاً آنلاین و رایگان در بانک گردشگری را بدون نیاز به مراجعه حضوری برای کاربران میسر می‌کند.  


مراحل گام به گام افتتاح حساب در توبانک


۱. اپلیکیشن توبانک را می‌توان برای سیستم‌عامل اندروید و IOS مستقیماً از وب‌سایت توبانک دریافت کرد، همچنین برای دانلود ورژن اندروید امکان دانلود از طریق اپلیکیشن کافه بازار، گوگل‌پلی و مایکت نیز امکان پذیر است.علاوه بر این کاربران ورژن IOS می‌‌توانند اپلیکیشن توبانک را از طریق اناردونی، سیب اپ و سیبچه دانلودکنند.

۲. پس از نصب برنامه و ورود، درصورتی‌که کاربر از پیش در بانک گردشگری حساب نداشته باشد باید برای افتتاح حساب پس از واردکردن اطلاعات (شماره همراه، کد ملی و تاریخ تولد) نیاز به تأیید اطلاعات از طرف کاربرهست. کاربر پس از انجام موارد فوق و انتخاب رمز عبور، از طریق منو صفحه اصلی، قسمت شعبه شخصی می‌تواند نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کند.

۳. برای افتتاح حساب از قسمت شعبه شخصی، بعد از تأیید قوانین و مقررات مربوط به افتتاح حساب توسط کاربر و مطالعه راهنما، کاربر شماره تماس خود راکه قبلاً ثبت کرده است باید تأیید کند.

۴. در مرحله چهارم، به منظور احراز هویت تصویر چهره و پشت کارت ملی هوشمند باتوجه‌به راهنما باید ارسال شود. به‌منظور ثبت‌نام در سامانه امضا دیجیتال، اطلاعات کاربر از قبیل کد ملی، کد پشت کارت ملی و تاریخ تولد باید توسط کاربر وارد و تأیید شود. پس از ثبت اطلاعات مربوط به کارت ملی، باید تصویر صفحه اول شناسنامه طبق راهنما ارسال شود.

۵. در مرحله پنجم نیاز به امضای متقاضی است، امضای فرد باید بر روی کادر طبق تصویر انجام شود؛ سپس به‌منظور انطباق تصویرکاربر باکارت ملی، کاربر جهت تصویربرداری باید آماده شود. پس از ثبت اطلاعات مربوط به کارت ملی، باید تصویر صفحه اول شناسنامه طبق راهنما باگذاری شود.

۶. در این مرحله کاربر برای تکمیل ثبت‌نام باید اطلاعات فردی خود را زبان به لاتین وارد کند و برای دریافت کد شهاب ۵ الی ۱۰ دقیقه منتظر بماند.

۷. پس از مراحل احراز هویت، کاربران باید مجدداً وارد شعبه شخصی شوند و مدارک موردنیاز ازجمله تصویر صفحه اول تا چهارم شناسنامه و تصویر چهره و پشت کارت ملی را ثبت کنند. پس از ثبت اطلاعات، در قسمت شعبه شخصی فهرست کاملی از خدمات شعبه مجازی برای شما فعال می‌شود. کاربران با انتخاب گزینه افتتاح سپرده جدید فهرستی از انواع سپرده را مشاهده می‌کنند که با انتخاب یکی از گزینه‌ها و تایید قوانین و مقررات سپرده شما با موفقیت افتتاح و اطلاعات سپرده به شما نمایش داده می‌شود.

۸. در انتها باید درخواست صدور کارت را وارد و اطلاعات ارسال (کد پستی و آدرس پستی)  را تکمیل و درنهایت رنگ کارت خود را انتخاب و سپس درخواست آنی صدور کارت را انتخاب کنید؛ در انتها شماره کارت و سایر اطلاعات به شما نمایش داده می‌شود. در صورت واریز حداقل مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال به کارت صادرشده، کارت‌بانکی شما به‌صورت خودکار صادر میشود، این مبلغ هزینه صدور کارت نیست و قابل‌برداشت است و طی ۵ تا ۷ روز کاری پس از پرداخت مبلغ فوق کارت‌بانکی در محل اعلامی برای شما ارسال می‌شود.

اگر پس از انجام مراحل احراز هویت دچار مشکل شدیدو حساب شما مسدود شد سریع‌ترین روش برای حل مشکل و ارتباط با پشتیبانی ارسال پیام از طریق تیکت در قسمت شعبه شخصی است.

4 دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    س اگر رسید کارت ملی داشته باشیم چی ،نمیشه

  2. مارال می‌گوید

    سلام میتونید از این کد معرف برای گرفتن هدیه ۲۰۰تومانی استفاده کنید20881013

  3. ریحانه می‌گوید

    ببخشید ،اگه اون فرد در واقع یک مهاجر باشه که بخواد این برنامه رو نصب کنه و یه حساب داشته باشه ، باید به جای کد ملی چه کدی وارد کنیم، کارت آمایش دارم ، در اصل افقانستانی هستم .

  4. پروین کندی می‌گوید

    سلام. من برای احراز هویت وارد تو بانک شدم در مرحله دریافت کد شهاب از برنامه خارج شدم. در فرآیند ثبت شده بررسی مدارک مشتری در انتظار تکمیل.. من چگونه مراحل بعد را تکمیل کنم. وارد کدام قسمت شوم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.