راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس‌کل بیمه مرکزی از همراهی با استارتاپ‌ها می‌گوید / آیا روزگار خوش اینشورتک‌ها در راه است؟

رئیس‌کل بیمه مرکزی در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از همراهی نهاد ناظر با استارتاپ‌های بیمه‌ای خبر داد و از به رسمیت شناختن همیشه آنها در صنعت بیمه سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، مجید بهزادپور در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صنعت بیمه را دارای پیچیدگی های فنی خاصی برشمرد که به این سبب اجرای هر گونه طرح نوین به خصوص در زمینه‌های دیجیتالی و دانش‌بنیان باید با حساسیت ویژه اجرا شود.

رئیس‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که استارتاپ‌ها در صنعت بیمه به رسمیت شناخته شده‌اند، اظهار داشت: «شیوه ورود استارتاپ‌ها به صنعت بیمه با اشکالات بسیاری روبه‌رو بوده و در دوره جدید تمامی توان علمی و فنی را به کار می‌گیریم تا در نحوه ارائه خدمات نوین بیمه به معیشت شبکه نمایندگان بیمه ای لطمه‌ای وارد نشود.»

او با برشمردن برخی از راهکارهای توسعه استارتاپ‌های بیمه در کنار فعالیت بی‌دغدغه شبکه سنتی فروش از نخبگان دعوت کرد تا در انجام این پروژه با نهاد ناظر صنعت بیمه همراهی کنند.

رئیس شورای عالی بیمه در عین حال تاکید کرد که عرصه باید به گونه‌ای فراهم شود تا همه شبکه خدمات بیمه‌ای با روش‌های فناورانه نوین نسبت به انجام فعالیت و ارائه خدمت اقدام کنند. بهزادپور در پایان از تشکیل کارگروه مشترک صنعت بیمه و فعالان حوزه دانش‌بنیان خبر داد و بر دانش‌افزایی نخبگان نسبت به صنعت بیمه تأکید کرد.

در ادامه این نشست، سورنا ستاری ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در خصوص الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات بیمه‌ای، اظهار داشت: «مقوله هوشمندسازی اقتصاد با دیجیتالی شدن فعالیت‌ها تفاوت زیادی دارد و صنعت بیمه می‌تواند با ریل‌گذاری جدید به سمت هوشمندسازی حرکت کند.»

سورنا ستاری با اشاره به ضرورت ارائه بیمه‌نامه های هوشمند از تحول دیجیتال به عنوان راهکار اصلی مقابله با تخلف و تقلب بیمه‌ای یاد کرد و گفت: «راه‌اندازی مرکز نوآوری در بیمه مرکزی یک اقدام قابل تحسین است و با احیای کارگروه‌های تخصصی می‌توان به آینده روشن صنعت بیمه امیدوار بود.»


نوید روزهای روشن برای اینشورتک‌ها


صحبت‌های مجید بهزادپور درباره همراهی نهادناظر با استارتاپ‌های بیمه‌ای و خبر تشکیل کارگروه نوآوری در بیمه مرکزی را می ‌توان نقطه روشنی برای آینده فعالان اکوسیستم نوآوری صنعت بیمه دانست. چرا که در یک سال گذشته و به خصوص در ماه‌های اخیر فشار نهاد ناظر بر استارتاپ‌های بیمه‌ای به خصوص فعالان حوزه فروش آنلاین بیمه بیش از هر زمانی دیگری راه را برای انجام کارهای بزرگ بر آنها بسته بود.

از سوی دیگر فشار شبکه فروش سنتی و نمایندگان کهنه‌کار شرکت‌های بیمه که خود را در ساختن پایه‌های کنونی صنعت بیمه سهیم می‌دانند، موضوعی بوده که همواره بزرگان صنعت بیمه را برای تعامل با کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌های بیمه‌ای با چالش مواجه کرده است.

کسب‌وکارهای نوپا از تفاوت در مدل‌های کسب‌وکار خود می‌گویند و به کارگیری شیوه‌های نوینی از فروش و ارائه خدمت که نمی‌توان در رده کارگزار برخط جا داد. شبکه فروش سنتی نیز از امتیازهای خاص تعدادی از استارتاپ‌ها می‌گویند و برهم خوردن سهم از بازاری که آنها سالها سعی در ساختن آن داشتند.

با این اوصاف تشکیل کارگروه نوآوری در پیکره نهادناظر را باید خبر خوش امروز صنعت بیمه برای هر دو گروه سنتی و نوپا تلقی کرد، شاید که تعامل‌ها ساخته شوند و تفاوت‌ها محترم شمرده شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.